به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3،  احمد تواهن گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته با مرکز بهداشت شمال تهران، از امروز، دوشنبه بیست و سوم فروردین ماه به مدت دو روز متوالی واکسیناسیون پاکبانان ها در مقابل ویروس کرونا آغاز می‌شود.

به گفته ی شهردار منطقه 3،  اولویت واکسیناسیون، با پاکبانانی خواهد بود که سن بالاتری داشته یا به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند.

او تعداد پاکبان های شاغل در شهرداری منطقه 3 را تعداد 648 نفر برشمرد و بیان کرد: پاکبانان ها جزو اقشار زحمت کش و خدوم جامعه هستند که با آغاز همه گیری بیماری  به دلیل  نوع خدمت ، بیش‌تر از سایرین در معرض خطر ابتلاء به این ویروس قرار داشته اند. با این حال، با هدف آسایش شهروندان و پاکی محیط فعالیت این عزیزان حتی لحظه ای متوقف نشد.

شهردار منطقه 3 ادامه داد: تماس مستقیم پاکبانان ها با پسماند و زباله احتمال آلودگی به ویروس کرونا را چند برابر می کند زیرا امروزه بخشی از  پسماندهای تولید شده عفونی و پزشکی هستند لذا این قشر نیز جز گروه‌هایی هستند که واجد شرایط اولویت دریافت واکسن هستند.

تواهن افزود: در این مرحله از واکسیناسیون که همزمان با هفته جهانی بهداشت صورت می پذیرد، از واکسن  "سینوفارم"  استفاده می شود.

او ابراز کرد: این واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و مرحله دوم تزریق این واکسن 28 روز بعد از زمان دریافت دوز اول  خواهد بود.