به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطا ت و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه این برنامه ها به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران به منظور ایجاد فضای معنوی و متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و هم‌چنین با هدف ارتقای بیشتر سطح آگاهی مسافران مترو با مفاهیم متعالی قرآنی در سطح ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می شود. 
با ایجاد فضاسازی بصری متناسب با این ایام در ایستگاه‌های مترو به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته و به همین منظور با طراحی و نصب کتیبه‌های بزرگ فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب با عنوان "قرآن، کتاب زندگی" شامل طرح‌های گرافیکی با مضمون و محتوای پیام‌های قرآنی و فرهنگی، هفت طرح متنوع در معرض نگاه مسافران قرار می‌گیرد. هم‌چنین گذرگاه‌های فرهنگی ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، فردوسی و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) محل اکران نمایشگاه‌های پوستر نمایشگاه قرآنی و جشنواره قرآنی شامل طرح‌های گرافیکی و جمله‌های قرآنی و کوتاه فرهنگی می‌باشد. 
گفتنی است تولیدات سمعی و بصری متناسب با ماه مبارک رمضان از تمامی نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو و فضای مجازی پخش می‌شود که شامل دعای روزهای ماه مبارک، احادیث و روایات  قرآنی، فتوکلیپ سی تدبر، سی تلنگر و حکمت علوی است. هم‌چنین در قالب پادکست چهار ویژه برنامه رادیویی با عنوان خودسازی با موضوع آداب مخصوص ماه مبارک رمضان، ویژه سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های قدر و روزهای پایانی ماه مبارک و عید سعید فطر از رادیو مترو پخش می‌شود. 
 لازم به توضیح است با همکاری مرکز فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه قم و  با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و مذهبی مسافران مترو پایگاه مشاوره "نسیم بهشت"در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، تجریش، ارم سبز، دروازه شمیران، دروازه دولت، میدان حضرت ولی‌عصر (عج)، تئاتر شهر، بریانک، میدان جهاد و میدان آزادی از ۳۰ فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود و مسافران شهر زیرزمینی می توانند جهت دریافت مشاوره به کارشناسان مذهبی مستقر در این ده ایستگاه‌ منتخب مراجعه کنند.