به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مجتبی شکری ، شهردار منطقه با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر گفت : امسال هفته سلامت را در حالی آغاز می کنیم که بیشتر از هر سال دیگری مفهوم و اهمیت سلامت در همه ابعاد آن برای تک تک افراد قابل درک بوده  و ارتباط عمیق آنها با کارکنان بهداشتی درمانی و یا بهتر بگویم مدافعان سلامت، به ظهور رسیده است. از این رو ، یکی از اقدامات مهم این هفته منطقه 13،  قدردانی و تجلیل از کارکنان بهداشت و درمان است که  طی برنامه های مختلف  اجرا خواهد شد.

او ادامه داد : در این راستا مراکز دارای قدمت و مرجع ، افراد با تجربه و شاخص و انجمن ها و ngo  ها در زمینه سلامت شناسایی شدند تا در بازه زمانی تعیین شده با اهدای تندیس نشان خدمت  از زحمات آنان و کارکنان مرکز بهداشت شرق تهران تجلیل شود.

شهردار منطقه 13 بیان کرد : همچنین برنامه رکاب زنی و اهتزاز پرچم سلامت در دو بیمارستان منطقه توسط دوچرخه سواران اعضای تیم ملی ایران از بیمارستان بوعلی تا شهید لواسانی برای قدردانی از کادر درمان و ترویج شعار سال سلامت با محوریت ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر برگزار می شود . 

شکری ، برگزاری وبینار های آموزشی تخصصی ، تقدیر از دبیران منطقه ای و محله ای کانون های اجتماع محور سلامت و برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی را از دیگر برنامه های سلامت محور منطقه اعلام کرد . 

شهردار منطقه یادآور شد : همچنین ،ماسک رایگان با همکاری جوانان داوطلب در ایستگاه های مترو شهید کلاهدوز ، نیروی هوایی و شهدا در اختیار شهروندان قرار می گیرد