به گزارش اکونا پرس،

به نقل ار روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  «مجتبی شکری» ، شهردار  منطقه در خصوص  آزاد سازی  پلاک های باقی مانده در طرح تعریض خیابان پیروزی گفت : این اقدام ،  در راستای رویکرد شهرداری تهران در طراحی فضاهای شهری با نگاه  انسان محوری ، حفظ نظم شهری و تسهیل در رفت و آمد شهروندان، انجام می شود . 

وی افزود: این ۱۹ پلاک در قسمت شمالی محور پیروزی منطقه۱۳ با مجوز اداری ، تجاری و مسکونی وجود دارد که عقب نشینی در آن انجام نشده بود .

شکری تاکید کرد: با تعریض قسمت شمالی محور پیروزی،  ضمن تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و کاهش بار ترافیکی و ایمن سازی این محدوده ، منظر شهری بهسازی و به لحاظ زیبایی شناسی متحول می شود .

وی با اشاره به مشخصات و مساحت پلاک های باقی مانده و راهکار هایی برای ترغیب مالکان برای توافق و درخواست پروانه ساخت، اظهار داشت: نصب بنر های اطلاع رسانی در طول محور پیروزی و استفاده از تسهیلات مصوبه کرونا برای تسریع و تسهیل در این روند از  راهکار های ارائه شده برای این ۱۹ پلاک بود .

به گفته وی، قرار است حقوق مکتسبه مالکان طبق طرح تفصیلی به آنها داده شود

همچنین از تسهیلات مصوبه کرونا برای تسریع و تسهیل در آزاد سازی، استفاده می شود.

وی، استفاده بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا بر اساس مصوبه شورای شهر و تشکیل کارگروه تخصصی جهت ارائه اطلاعات و راهنمایی متقاضیان را از  دیگر راهکار های منطقه برای توافق با مالکان در روند آزاد سازی ۱۹ پلاک باقی مانده  در قسمت شمالی محور پیروزی عنوان کرد .