به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نصراله آبادیان با بیان این که ابلاغ های صادر شده بر اساس اعلام سازمان آتش نشانی به مراکز تجاری ، اداری ، آموزشی ، بهداشتی و ... صادر شده است؛ گفت: پرونده ساختمان های نا ایمن متعلق به شهرداری منطقه شامل 32 مورد، پرونده های اولویت دار شامل مجتمع تجاری ، مراکز خرید، اماکن مهم وپرتردد 12مورد، مراکز آموزشی 132 مورد، تماشاخانه ها و سالن های تئاتر 15 مورد،  بناهای تاریخی 17 مورد و  بناهای مذهبی 4 مورد است .

آبادیان افزود: 34 بنای بی صاحب و بی دفاع متروکه نیز در محله های این منطقه وجود دارد که در جلسات کمیته ایمنی و پیگیری قضایی منطقه در حال انجام مراحل قانونی برای دریافت دستور و احکام ورود برای رفع خطر از آن ها هستیم.

شهردار منطقه 11 در باره پرونده های اولویت دار که شامل برخی اماکن عمومی و مراکز خرید پر رفت و آمد می شوند؛ بیان کرد: پرونده های دارای اولویت برابر بررسی صورت گرفته و برگزاری جلسات مشترک با معاونت دادستان و کارشناسان سازمان آتش نشانی درسطح منطقه، شناسایی و به عنوان املاک پرخطر به صورت مستمر پیگیری ودر جلسات کمیته ایمنی ساختمان منطقه و نواحی مطرح ودر دست اقدام  است.

به گفته شهردار منطقه 11 پاساژ علاء الدین ، پاساژ دراکولا ، پاساژ آزاد، پاساژ شانزه لیزه ، ساختمان آلومینیوم، مرکز تجاری دانشگاه، پاساژ مهستان و ... از مهم ترین پرونده های اولویت دار در موضوع ساختمان های نا ایمن هستند که با جدیت رفع نواقص ایمنی آن ها در حال انجام است.

او با اشاره به این که روزانه هزاران نفر به پاساژ علاء الدین مراجعه می کنند؛ در تشریح اقدامات انجام شده برای رفع خطر از این مرکز تجاری توضیح داد: تجهیز ساختمان به سیستم کشف، اعلام و اطفاء حریق، بازگشایی راه خروجی در ضلع شرقی به خیابان حافظ، اصلاح و ساماندهی سیم کشی برق و ... انجام شده و آتش نشانی ادامه فعالیت پاساژ با اخذ تعهد از طرف مالک مبنی بر رفع موارد ناایمن در بازه زمانی سه ماهه را عنوان نموده که به مقام قضایی اعلام شده است.

به گفته شهردار منطقه 11 پاساژ افراسیابی آزاد موسوم به دراکولا نیز با توجه به درخواست ذی نفعان درحال بازسازی و مقاوم سازی است .

از دیگر ساختمان های نا ایمن که شهردار منطقه 11 بر رفع خطر و ایمن سازی آن تأکید کرد ساختمان آلومینیوم است که هم اکنون ساختمان دارای آتش نشان مقیم است و بازسازی نما و موارد مربوط به تأسیسات در حال انجام است.

آبادیان در تشریح اقدامات انجام شده برای رفع خطر ساختمان های نا ایمن گفت: بازدید و ابلاغ دستورالعمل های ایمنی به اماکن شناسایی شده ، برگزاری جلسات مشترک آموزشی – توجیهی با مراکز درمانی و تجاری با حضور آتش نشانی ، تبلیغات محیطی در سطح شهر برای آگاه سازی مردم از موارد ایمنی ، ایمن سازی معابر با اصلاح و رفع نواقص ترافیکی در سطح شهر ، پیگیری وضعیت ایمنی در بافت و اماکن تاریخی با اولویت میدان حسن آباد ، انجام مانور و تشکیل گروه مدیریت بحران اماکن به صورت مستمر در حال انجام است .