به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از طرح های اجرایی در پیوند با طرح میدانگاه صالحیه(ع)، پیاده راه سازی و یکطرفه کردن خیابان شهرداری حد فاصل میدان تجریش تا میدان قدس و استفاده از ظرفیت خیابان حمید در شمال بیمارستان شهدای تجریش به عنوان مسیر حرکتی محور شرق به غرب  است که ٥٠ درصد عرض معبر عبوری و سواره خیابان شهرداری به یک مسیر دوچرخه و عبور اتوبوس اختصاص می یابد و  ما بقی به فضای شهری و پیاده راه اضافه خواهد شد.

موسوی افزود: میدان تجریش و خیابان شهرداری با توجه به سابقه ی تاریخی و نقشی که این میدان به عهده دارد

یکی از نقاط بسیار مهم شهر تهران است که با توجه به امامزاده صالح(ع)، بیمارستان شهدای تجریش،بازارقدیم و مجتمع های تجاری و... نقطه ی بسیار مهمی جهت تبادل سفرهای مذهبی، درمانی، گردشگری، طبیعی و...به شمار می آید بر همین اساس نیاز به یک طرح ساماندهی مد نظر قرار گرفت.

 شهردار منطقه یک افزود: جهت اجرای این طرح از یکسال پیش جلسات متعددی با پلیس راهور، سازمان ترافیک و معاونت ترافیک شهرداری تهران، مشاورین فعال در حوزه ی حمل و نقل و ترافیک برگزار و همه جنبه ها و دغدغه های مردم مورد بررسی قرار گرفت و راههای مختلف پیشنهاد و بهترین آیتم و طرح، نهایی و مورد تصویب و تایید تمام مسئولین ذیربط و دست اندرکاران این موضوع قرار گرفت.

موسوی گفت: پایانه تجریش محل ایجاد آلودگیها و برهم خوردن نظام پیاده ی آن مسیر شده بود و ما نمی توانستیم از این عرصه به نحو احسن استفاده کنیم و ورودیه امامزاده و بازار  به یک گره ی ترافیکی و یک بهم ریختگی در سیما و منظر شهری تبدیل شده بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمع آوری پایانه  اتفاقی در جهت رفع معضلات شهری این محدوده بود و اکنون توقف اتوبوس را در حاشیه ی میدان تجریش نخواهیم داشت و اتوبوس، مسافر را فقط پیاده و سوار می کند و بلافاصله ادامه مسیر می دهد.