به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست، کاربری آبگرمکن‌های خورشیدی در سرویس‌های بهداشتی بوستان ها را به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: ۴۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی ترموسیفون و صفحه تخت در این منطقه وجود دارد که به مرور زمان و اصطحلاک، ۲۸ دستگاه نیازمند تعمیراست.

او مزیت های نصب سیستم گرمایشی خورشیدی را گرم شدن آب در سرویس های بهداشتی بوستان ها تا دمای 75 درجه با استفاده از انرژی خورشیدی خواند و بیان کرد: با توجه به بررسی و شناسایی مشکلات دستگاههای موجود در 15 بوستان نسیم، خوارزمی، صبا، نصر، نوروز، سهیل، شریعتی، عرفی شیرازی، یاس، امداد غربی، شمس تبریزی، ارغوان، اختیاریه،  شاد و میدان ونک در صدد رفع آنها هستیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3،  انرژی خورشیدی را یکی از منابع تامین انرژی رایگان دانست که سبب کاهش و صرفه‌جویی ۸۰ درصدی در مصرف سوخت می شود. 

هوشیار افزود: آبگرمکن‌های خورشیدی در مواقعی که نور خورشید کم است با استفاده از انرژی برق کار کرده و المنت‌های موجود آب گرم مورد نیاز را تامین می‌کند.

لازم به ذکر است: رفع مشکلات آبگرمکن های خورشیدی به صورت مستمر در بوستان های منطقه 3 در حال اجرا است.