به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، پیروز حناچی شهردار تهران در بازدیدی که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و مدیران شهری این منطقه از وضعیت پیشرفت پروژه های مختلف عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در شمال تهران انجام شد پس ازحضور در آستان مقدس امام زاده صالح (ع) و زیارت این مکان متبرک به ارزیابی روند پیشرفت پروژه هایی چون ساماندهی میدان تجریش، احداث میدان گاه صالحیه(ع)، تعریض خیابان حمید و احداث پیاده راه خیابان شهرداری، اجرای رفیوژ سبز میانی و احداث باغ راه در خیابان شریعتی، روند تکمیل خانه موزه دکتر حبیبی و... پرداخت و بر تسریع در اجرای پروژه ها در بازه زمانی از پیش تعیین شده تاکید کرد.

گفتنی است در این بازدید به نقش کاربردی پروژه های محلی در رفع معضلات شهری و اهمیت آنها در راستای توسعه قلمرو عمومی، عدالت اجتماعی، ارزان تر اداره کردن شهر، ایجاد نشاط و سرزندگی با حداقل هزینه، جلب مشارکت اجتماعی و شهروندی و اولویت قرار دادن آنها در پروژه های مناطق گفتگو و تبادل نظر شد.

همچنین نقش پیاده راه ها در شبکه معابر شهری و توسعه آنها به عنوان تجربه جدید تهران در راستای کاهش حرکت خودروها و توسعه شهری انسان محور مد نظر قرار گرفت.

در این بین به موضوعات فرهنگی و اجرای خانه موزه ها اشاره شد و به دلیل اینکه اصالت شهر تهران وابسته به این فضاهای فرهنگی است توسعه و اجرای آن مورد تاکید مدیریت شهری تهران قرار گرفت.

حناچی در ادامه این بازدید از املاک شهرداری که به دلایل مختلف به تصرف اشخاص یا سازمان ها درآمده ولیکن به همت شهرداری منطقه یک آزاد شده بود نیز بازدید کرد.