به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد ملی کرونای استان تهران به اتفاق سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و سید عباس سجادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه از روند واکسیناسیون در سرای محله جماران که ویژه گروه سنی سالمندان بالای 80 سال و با هدف ایجاد سهولت دردسترسی شهروندان مجاور بیت امام ( ره ) با همکاری دو نهاد خدمات رسان بهداشت و درمان و شهرداری منطقه یک راه اندازی شده بازدید و از نزدیک و چهره به چهره از زحمات کادر پرتلاش بهداشت و درمان شمیرانات تقدیربعمل آورد.

او در این بازدید با اعلام ثبت نام شهروندان در سامانه Salamat.gov.ir برای واکسیناسیون بیماری کووید 19 گفت: تلقیح واکسن به شهروندان توسط همکاران حوزه ی بهداشت در پایگاههای بهداشتی مطابق لیست زمانبندی با فراخوان ثبت نام شدگان در سامانه ی مذکور در محیطی به دور از ازدحام صورت خواهد گرفت.

زالی در ادامه ی این بازدید توجه به 30 دقیقه انتظار مراجعین پس از تلقیح واکسن در محل پایگاه به منظور پایش وضعیت  عمومی گیرندگان واکسن را امری ضروری بر شمرد و نیز  نسبت به اخذ تاییدیه پزشک معالج جهت دریافت واکسن به بیماران خاص تاکید کرد. 

او در ادامه افزود :همه ی شهروندان تهرانی به منظور دریافت خدمات بهداشتی و درمانی پایگاه های بهداشتی نیازمند مراجعه به پایگاه ها و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در سامانه سیب هستند.

فرماندار شمیرانات نیز در این بازدید ضمن خدا قوت به کادر درمان در اجرای طرح واکسیناسیون ملی از استقبال دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی به منظور توسعه ی پایگاههای واکسیناسیون در جهت رفاه شهروندان و دسترس پذیری عادلانه محله محور به واکسن، بالاخص گروه سنی سالمندان، تقدیر و تشکر کرد.

 شهردار منطقه یک نیز گفت : شهرداری این منطقه با کلیه ظرفیت های موجود آماده ی مشارکت در تامین زیر ساخت های لازم در اجرای هر چه بهتر طرح ملی واکسیناسیون در جهت بهره مندی و رفاه شهروندان منطقه از واکسن خواهد بود.

گفتنی است در این بازدید دکتر ایاد بهادری منفرد معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ایمان عموزاده رئیس شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و سرهنگ سهیل گرشاسبی فرمانده سپاه جماران نیز حضور داشتند.