به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، محمد جواد خسروی با بیان این مطلب افزود: عدم جانمایی صحیح تیر‌های برق درگذرها یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده در منطقه7 است که با وجود نوسازی پلاک های اطراف گذر همچنان این معابر نفوذ ناپذیر باقی می مانند و تردد را برای خودرو‌های امدادی در شرایط خاص و بحرانی، انتقال مصالح و ادوات ساخت و ساز پلاک‌های در دست نوسازی را سخت و یا ناممکن می‌سازد.

وی در ادامه یادآور شد: با تکیه بر برداشت‌های میدانی توسط دفاتر توسعه محله در نواحی 1، 2 و 5 و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق بوعلی، تعداد 210 اصله پایه معارض و بیش از 500 اصله پایه فرسوده که مانع بزرگی در مسیر نفوذ پذیری معابر واقع در بافت‌های فرسوده است شناسایی شد.

معاون شهردار منطقه 7 تاکید کرد: پیرو سی امین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت در منطقه7، مقرر شد پایه های فرسوده و معارض در محدوده بافت فرسوده منطقه7 با همکاری شهرداری منطقه، دفاتر توسعه محله ای و اداره برق بوعلی جابجا شوند.

وی تصریح کرد: معاونت فنی و عمرانی منطقه اعطای مجوز رایگان حفاری، در اختیار گذاشتن مکان مناسب در سطح نواحی برای دپو تیرهای برق و همکاری در ترمیم آسفالت روند جابجایی و تعویض پایه های فرسوده برای اداره برق بوعلی را در دستور کار خود قرار داد.

خسروی افزود: اینک بعد از گذشت یک سال از جلسه کمیته زیر ساخت، تعداد 380 پایه فرسوده در سطح محدوده بافت فرسوده تعویض شده اند که 30 پایه آنها معارض بوده اند.

وی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات متعهدانه و دغدغه‌مند اداره برق بوعلی، ابراز امیدواری کرد که با ادامه همکاری های دوجانبه، سایر تیر‌های برق معارض باقی مانده در معابر بافت فرسوده نیز ساماندهی شود.