به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه 3، کاظم کمالی نسب معاون امور اجتماعی و فرهنگی هدف از این طرح را ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، افزایش زیبایی منظر محیط سکونت، بهبود روابط همسایگی و تقویت حس تعلق محله ای برشمرد. 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 بیان کرد: علاوه براجرای طرح کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه، کارناوال آموزشی ترویجی با اجرای برنامه های شاد موضوعات همسایگی و محیط زیستی برای کودکان، برگزاری مسابقات نقاشی و نمایشگاه گلدان های خانگی برپا می شود. 

کمالی نسب با بیان اینکه مشارکت شهروندان رکن اصلی بسیاری از پروژه‌های شهری است افزود: از دستاوردهای باغچه های مشارکتی می توان ایجاد پیوند فرهنگی؛ بالا بردن میزان اعتماد به نفس؛ زیباسازی محیط همسایگی؛ حفظ منابع طبیعی و ایجاد فضای سبز؛ محیاسازی فرصت‌هایی برای تفریح، آرامش روحی تمرین و تلطیف هوای شهری می باشد.

مراسم افتتاحیه رویداد ایجاد باغچه مشارکتی شهرک فجر در محله آرارات، جمعه هفتم خرداد ماه با حضور مدیران ارشد شهری و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 و جمعی از ساکنان شهرک فجر از ساعت 17:30 تا 19 برگزار می شود. 

این طرح با مشارکت اداره کل آموزش شهروندی، معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 و سازمان بوستان ها و فضاهای شهری برگزار خواهد شد.