به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در آیین رونمایی از تندیس سردار شهید حاج احمد سوداگر،گفت: شهید سوداگر پس ازپیروزی انقلاب اسلامی  ودر اولین روزهای تشکیل سپاه انقلاب اسلامی در شهر دزفول ،زادگاه خویش به سپاه پیوست و از روزهای آغاز جنگ به دلیل موقعیت شهر دزفول در جنگ حضور یافت.

وی ادامه داد: سردار شهید سوداگر یکی از چهره های تاثیرگذار در حوزه عملیات مقابله با دشمن در بخش اطلاعاتی و امنیتی بود  وتا پایان جنگ در جایگاه های رفیعی حضور موثر داشت و پس از جنگ هم در جایگاه کسب علم و دانش در حوزه مدیریت به کار تحصیل و در نهایت تدریس پرداخت و همچنین در دانشگاه امام حسین (ع) تجربیات و آموخته هایش را در اختیار دانشجویان گذاشت و نیروهای ارزشمندی را پرورش داد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: یکی از کارهای ارزشمند که به حق مدیریت شهری باید انجام می داد پاسداشت یاد و خاطره همین شهید والامقام بود که خوشبختانه تندیس وی در یکی از محورهای اصلی شهر استوار و سرافراز نصب شد تا حداقل توجه در حق چنین مردان بزرگی داشته باشیم.

حسن صفات، شهردار منطقه 2 تهران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه شهید سوداگر در طول نیم قرن زندگی پرشکوه خود خدمات ارزنده ای در حوزه مسایل مربوط به جنگ و جبهه ارائه کرده گفت: شهید سوداگر متولد شهری بود که مظهر ایثار، مقاومت و شهادت بوده است؛ دزفول مردمانی دارد که اسطوره شهامت و ایثار هستند و در طول دوران دفاع مقدس ایثار بسیاری برای این آب و خاک داشته اند.

حسن صفات افزود: شهید سوداگر ١٢ بار در جبهه مجروح شدند اما بار دیگر برگشتند تا خدمت کنند و  باید در منطقه ٢ به خود ببالیم که تندیس این شهید در این منطقه نصب شده است.

به گفته وی، همانطور که شهید سوداگر در زمان حیات عمر گرانبهای خود منشا اثر و خیر برای مردم بود در زمان حیات اخروی نیز با تندیس این شهید مردم تهران از وجود تصویر این شهید بهره مند شدند.