به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه علی عبداله پور با اشاره به اینکه وضعیت شرکت به لحاظ عملیات در بهترین وضعیت قرار دارد تصریح کرد: شاخص ها و قابلیت های فنی که شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه دارد در سطح شهر و کشور بر همه آشکاراست و همه ما را به لحاظ فنی کاملا قبول دارند. اما کمبود ناوگان مشکلی است که سال ها ست با آن روبرو هستیم
وی افزود: مسئولیت های که در قبال مسافران داریم را به نحوه احسن انجام می دهیم و می دانیم که حیات شرکت بهره بردای مترو بستگی به حرکت قطارها دارد و این مستلزم هزینه کردن برای بازسازی قطارها و بازگرداندن آنها به چرخه سیر است که باید با دقت بیشتری انجام شود.
عبداله پور با تاکید بر اینکه بازسازی ناوگان باید در اولویت اول قرار گیرد خاطرنشا ن کرد:  این کار نیاز به منابع مالی دارد اگر ما می خواهیم شرکت پویا باشد باید تلاش کنیم تا حرکت قطارها به خوبی انجام شود و این تنها با اورهال کردن به موقع قطارها و افزایش ناوگان به شبکه محقق می شود.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با بیان اینکه ظرفیت قطارهای که اورهال شده اند پایین است افزود: باید بیشتر از این ها در این بخش کار کنیم که نیار به منابع مالی دارد چرا که از نظر فنی مشکل خاصی نداریم و در بالا ترین سطح خود قرا داریم و به خوبی در حال فعالیت هستیم در شرایط کرونا خیلی از صنایع تعطیل شده اند اما الحمدالله متروی تهران و حومه به حیات و سیر حرکت خود ادامه داده است. ولی این کم است.
وی گفت: ما باید ظرفیت تعمیرات اساسی قطارها را دوبرابر کنیم تا نیاز به ورود قطارهای جدید که با توجه به تحریم ها به زودی ممکن است محقق نشود ما را دچار مشکل نکند و بتوانیم خدمات رسانی خود را به خوبی ادامه دهیم.