به گزارش اکونا پرس،

 به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اعلام این خبر افزود: در راستای سیاست های کلان شهرداری تهران به منظور توجه ویژه به محلات کم برخوردار و دارای بافت قدیمی و ایجاد نشاط و شادمانی و تحقق شعار "تهران، شهری برای همه"، شهرداری منطقه پس از مطالعه و بررسی محل های واجد شرایط و مستعد اجرای طرح کوچه رنگی، این مهم را در کوچه شهید عرب زهرائی واقع در محله خواجه نظام الملک اجرایی کرد.

 وی با بیان اینکه در این طرح، هنرمندان نقاش محله شامل دانشجویان و دانش آموزان هنرمند، گروه رنگ آمیزی، گروه پاکسازی و شستشوی جداره ها و گروه عمرانی جهت ترمیم و بهسازی جداره ها و معبر مشارکت داشتند، گفت: این طرح با رویکرد افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری شهروندان در امور محله و ﻫﻮﯾﺖ ﺑﺨﺸﻰ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﻪ ﻫﺎ از طریق ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺎی ﻫﻨﺮی ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ به متراژ 2 هزار متر مربع اجرایی شد.

 شهردار منطقه 7 عنوان کرد: تعدادی از املاک واقع شده در این کوچه به سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تعلق دارد. از همین رو بیش از 60 سال بود که شهروندان برای بهسازی جداره های املاک خود هیچ اقدامی انجام نداده بودند که در نهایت با مشارکت خودشان، رنگ آمیزی بروی جداره ها، درب، نرده های ساختمان ها و همچنین نقاشی بروی کف زمین، نهر وسط کوچه با استفاده از رنگ های ترافیکی انجام شد.

 وی در پایان تاکید کرد: اجرای پروژه کوچه رنگی، طی مدت زمان دو هفته، براساس طرح های گل های بهاری و نقاشی سه بعدی دشت گل با همکاری و همفکری شهروندان در راستای رضایت حداکثری ساکنین محله اجرایی شد.

 لازم به ذکر است در جریان اجرای این طرح از شهروندان خواسته شد در رنگ آمیزی جداره های این کوچه کمک کرده و از نقوش مورد علاقه خود استفاده کنند، که این طرح با استقبال بالای آنها همراه بود.