به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در نشست فصلی شورای اطلاع رسانی که با حضور سمیه عالمی پسند معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، موسی لطفی مسئول دفتر شهردار منطقه یک، محمدرضا پارسیان رئیس و کارشناسان اداره روابط عمومی شهرداری منطقه یک و برخی از رابطین فعال خبری این منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات، در سالن اجتماعات این منطقه برگزار شد با بیان مطلب فوق نقش روابط عمومی را نقش مهم و تاثیر گذاری در مدیریت شهری دانست.

وی خاطر نشان کرد: تهران شهری برای همه زمانی تحقق می یابد که ما همه مردم را در اداره شهر دخیل کنیم و شهروندان را نسبت به سیاست های اجرایی آگاه کنیم.

موسوی با اشاره به پروژه های اجرایی منطقه از جمله میدانگاه صالحیه (ع) افزود: در برخی موارد که یک پروژه مثبت شهری با وجود اینکه برای رفاه مردم است از طرف شهروندان مورد پذیرش قرار نمی گیرد، روابط عمومی با تنویر صحیح افکارعمومی و ارایه اطلاعات جامع از اجرای آن، باعث تغییر موضع شهروندان و جلب مشارکت بالای آنها در اجرای پروژه می شود.

این مقام مسئول توفیق منطقه یک را نتیجه تلاش همکاران روابط عمومی در حوزه ها دانست و افزود: در پیش برد اقدامات و اهداف شهرداری منطقه، روابط عمومی نقش بسیار موثر و بی بدیلی داشته است و این نه یک شعار بلکه شعور سازمانی است.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران نیز گفت: شهرداری به دلیل ارتباط نزدیک با شهروندان و ارایه خدمات مورد نیاز در شهر، روابط عمومی سازمان ها محسوب می شود.

خسرو رفیعی تصریح کرد: روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چراکه تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ایده‌های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزهٔ اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران از شهردار منطقه یک به خاطر نگاه مثبت و اهمیتی که به جایگاه روابط عمومی در سازمان می دهد و تلاش و پشتکار مدیر روابط عمومی این مجموعه در تعامل مناسب درون و برون سازمان تشکر و قدردانی کرد.

معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در این نشست خاطر نشان کرد: جشنواره مدیران برتر شهر ارتباطی تهران با هدف بررسی کارکرد و تعامل مدیران ارشد با روابط عمومی، امسال نیز مانند سال گذشته برگزار می شود.

سمیه عالمی پسند اظهار داشت: اهتمام به محورهای گفتمانی مدیریت شهری، حضور موثر در رسانه‌های جمعی، خلاقیت در اقدامات، برقراری گفت و گو با رسانه‌ها، فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، سنجش رضایت‌مندی شهروندان و کارکنان، پاسخگویی و تعامل با رسانه‌ها و مهارت و تخصص در حوزه روابط عمومی از جمله شاخص‌های انتخاب مدیران برتر شهر ارتباطی در دومین جشنواره مدیران برتر شهر ارتباطی تهران است.

او افزود: در سال گذشته شهردار منطقه یک به عنوان شهردار برتر ارتباطی برگزیده شد و امسال نیز با وجود تیم حرفه ای و پر تلاش روابط عمومی منطقه، این عنوان را بار دیگر بدست خواهند آورد.

معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران حمایت مدیریت شهری ارشد منطقه را در موفقیت روابط عمومی بسیار موثر دانست و گفت: روابط عمومی منطقه یک توانست در بررسی سال ۹۹ جایگاه برتر را در بین روابط عمومی های مناطق کسب نماید که این مدیون حمایت های شهردار منطقه یک و تعهد، تخصص و پشتکار مدیر روابط عمومی و مجموعه پر تلاش و پر توانشان بوده است.