به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در آیین بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۲۰ گفت: میدانگاه شمسه که در فضای مابین برج طغرل و آستان شیخ صدوق قرار گرفته، محلی برای تعاملات و گردهمایی های اجتماعی خواهد بود. عملیات اجرایی این فضا با مساحت ۵۵۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

او با اشاره به اقدامات سازمان نوسازی در نوسازی بافت فرسوده تهران ادامه داد: بافت فرسوده تهران ۴۵۰۰ هکتار است که ۷ درصد از مساحت و ۱۸ درصد از جمعیت تهران را شامل می شود. با اقدامات انجام شده حدود ۵۰ درصد از پلاک‌های مسکونی تهران نوسازی شده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۸۰۰ هکتار از محدوده بافت فرسوده تهران که پیش از این در شمار بافت فرسوده نیامده بود و از این لیست جا مانده بود به مجموع بافت فرسوده اضافه شد.

او با بیان اینکه ۳۵ هکتار از بافت فرسوده تهران در منطقه ۲۰ قرار دارد، عنوان کرد: البته بافت‌های فرسوده تنها محدود به بافت مسکونی نیست. در این بافت‌ها سرانه برخورداری از فضای باز، حدود یک چهارم میانگین تهران است و مجموعه اقداماتی که زیست پذیری و تعلق به سکونت را در آن افزایش دهد از اقدامات ضروری است.

 حاجی علی اکبری افزود: از سال ۱۳۹۶ نوسازی بافت فرسوده به ویژه در تأمین خدمات و ارتقای قلمرو عمومی در برنامه شهرداری قرار گرفت و میزان بودجه‌ آن حدود ۱۵ برابر افزایش پیدا کرد.

 او با اشاره به اقداماتی که در منطقه ۲۰ در سه سال گذشته صورت گرفت، توضیح داد: باز آفرینی کارخانه سیمان ری، تعیین تکلیف ۵۵۰ هکتار از محور فداییان اسلام و اراضی اطراف آن و همچنین تهیه طرحی بر مبنای معماری ایرانی اسلامی در محله نفر آباد از جمله این اقدامات است.

 مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران یادآور شد: به زودی میدانگاه ارامنه در محله دولاب منطقه ۱۴ افتتاح می شود. همچنین دو میدانگاه بریانک و دریافت نیز در مناطق ۱۰ و ۱۸ تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.