به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در این بازدید مدیران شهری به همراه دبیران شورایاری محلات از پروژه های توسعه محلی و پروژه های شاخص منطقه از جمله پارک ترافیک در بوستان آزادگان، میدان میوه و تره بار خیابان سمیه، بوستان نراقی و مرکز فرآموز بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه ها و مهمترین چالش های محلات قرار گرفتند.

 پس از بازدید مدیران شهری، جلسه ای در راستای پایش عملکرد پروژه های توسعه محله ای با حضور شهردار منطقه، معاونین، دبیران کارگروه محله و دبیران شورایاری برگزار شد.

 عضو و رئیس بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، با بیان اینکه در سال 1399 اقدامات بسیار خوبی در سطح محلات منطقه 7 صورت گرفته، ضمن قدردانی و تمجید از مجموعه شهرداری منطقه، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده و ارزیابی پروژه های 1399، شاهد اقدامات بسیار مطلوب و پیشرفت بسازایی در پروژه های توسعه محله ای در سطح محلات منطقه 7 بودیم.

 وی در ادامه با اشاره عملکرد شاخص منطقه در تملک باغات در سطح تهران، توسعه فضای سبز به میزان 18319 مترمربع در 3 سال اخیر، منطقه 7 را در توسعه فضای سبز در رتبه اول قرار داده و این مهم جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

 مجید فراهانی، ابرچالش های منطقه 7 را از دیدگاه شورایاران محله عنوان کرد و گفت: کمبود فضای سبز در محلات گرگان و خواجه نصیر، محدود بودن محله دبستان به ورودی و خروجی و آسیب های اجتماعی در محلات شرقی منطقه از چالش های محلات در این منطقه است.

در ادامه سمیه حاجوی شهردار منطقه 7، گفت: در سال 1399 با بازدید میدانی و نظرات دبیران شورایاری محلات و متخصصین و صاحب نظران، تعداد 43 پروژه در محلات منطقه با اعتباری بالغ بر 261 میلیارد ریال مصوب و شاهد پیشرفت 66 درصد این پروژه ها به ویژه در حوزه عمرانی و ترافیکی بودیم.

 وی گفت: برای سال 1400 تعداد 123 پروژه توسعه محلی بویژه در محلات کم برخوردار این منطقه توسط شورایاری محلی پیشنهاد شده است که از جمله این پروژه ها می توان به بهسازی فضاهای بی دفاع شهری، ایجاد و راه اندازی مرکز کوثر، پیاده روسازی و مسیر دوچرخه، ایجاد و توسعه فضای ورزشی، ایجاد گذر هنر کودک، توسعه فضای سبز، احداث و تجهیز میدان میوه و تره بار و ساماندهی معابر و طرح کوچه دوستی با بهره گیری از دانش آموزان و هنرمندان محلی اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه کلیه پروژه های توسعه محلی توسط شورایاری محلات و از طریق بازدیدهای مکرر در سطح نواحی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: با تمام توان، فعالیت‌های عمرانی، ترافیکی و خدماتی را در سطح محلات دنبال کرده تا همچون گذشته بتوانیم چالش ها و مشکلات محله و دغدغه های اصلی شهروندان را بررسی کرده و بتوانیم رضایت حداکثری آن ها را جلب نمائیم.

 سمیه حاجوی با اشاره به اصلاح طرح تعریض خیابان کاج و خارج شدن 210 پلاک ثبتی از طرح و همچنین آزادسازی 308 پلاک در بافت فرسوده در سطح منطقه و حذف و اصلاح طرح ضلع جنوب باغ موزه قصر در راستای رسیدگی به دغدغه 11 ساله شهروندان از دیگر اقدامات شاخص منطقه در سطح محلات در جهت رفع چالش ها و مشکلات شهروندان منطقه بوده است.

 گفتنی است هرکدام از دبیران شورایاری پروژه ها ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد شهرداری منطقه، مشکلات و چالش های محلات خود را بیان و پروژه های پیشنهادی 1400 را مورد پایش و ارزیابی قرار دادند و در پایان مجید فراهانی از کلیه دبیران شورایاری با اهدای لوح یادبود تجلیل کرد.