به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست گفت: مسابقه انتخاب زیباترین باغچه خانگی در قلب طهران با هدف برجسته‌کردن نقش شهروندان در این امر برنامه‌ریزی شده است.

وی توجه به محیط زیست منطقه 12 را به عنوان منطقه قلب تاریخی تهران، پاسداشت امری که میراث طبیعی شهر از قبیل ظرفیت‌های اکولوژیک، آب (در قالب قنوات و چشمه‌ها)، گونه‌های جانوری و گیاهی یا درختان کهنسال به شمار می‌رود، دانست و گفت: در منطقه 12 که محل رشد و شکل‌گیری تهران در سده‌های مختلف است، در زمینه‌های مختلف ما میراث‌دار ارزش‌ها و ویژگی‌های متعددی هستیم و به همین دلیل ما تلاش کردیم نگاهمان را به محیط زیست از دایره اداری و تشکیلاتی خارج کنیم؛ چراکه توجه به این امر وظیفه همه ما مردم در همه سطوح است. 

شهردار قلب طهران، باغچه‌های خانگی را سمبل عشق ایرانیان به طبیعت دانست و یادآور شد: ما وقتی در فعالیت‌های زیست‌محیطی خود در مدیریت شهری درست عمل کرده‌ایم که تأثیر فعالیت‌هایمان را در رفتار شهروندان با پوشش گیاهی منازلشان، حیوانات شهری، استفاده از وسایل حمل‌ونقل پاک و... ببینیم.

وی در پایان تهران را شهری که باید آن را عاشقانه دوست داشت، خواند و گفت: در این شهری که با وجود همه بداخلاقی‌های زیست‌محیطی، آن‌قدر مکان‌یابی خوبی داشته که به محض آنکه چند روزی در اثر تعطیلات، بارندگی و... این بداخلاقی‌ها کم می‌شود، دوباره طراوات و زیبایی خود را باز می‌یابد، می‌کوشیم که منابع، زیبایی‌ها و جلوه‌هایش با حداقل آسیب، ان‌شاءالله تحویل آیندگان شود.

گفتنی است صاحبان خوش‌ذوق باغچه‌های خانگی در قلب طهران می‌توانند تصویر باغچه خود را از طریق بارگذاری در فضای مجازی به نشانی @pr.region12 ارسال نمایند که از بین تصاویر دریافتی به نفرات اول تا سوم یک سال خدمات باغبانی رایگان، همچنین جوایز نقدی به‌ترتیب به نفر اول 3 میلیون، نفر دوم 2 میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان تعلق می‌گیرد.