به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، حسن صفات با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری از دو ایستگاه مترو بخش عمده‌ای از مشکلات  دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی مرتفع شد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها بسیاری از تراکم‌های جمعیتی که در نقاط دیگری مترو و خطوط اتوبوسرانی تعدیل می‌شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن ایستگاه مدافعان سلامت در نقطه شروع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد این امکان را به شهروندان می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقاصد خود درداخل محدوده‌های طرح ترافیک مراجعه کنند.

شهردار منطقه2 افزود: ایستگاه شهرک آزمایش نیز در منطقه‌ای پرترافیک و متراکم از منطقه2 و همجوار با بزرگراه‌های شیخ فضل الله نوری وجلال آل احمد واقع شده است و با افتتاح این ایستگاه، شهروندان ساکن محله کوی نصر و شهرک آزمایش می‌توانند دسترسی آسانی به محدوده مرکزی و جنوب داشته باشند.

صفات  با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی گفت: با توجه به اینکه رویکرد مدیریت شهری درتوسعه حمل و نقل عمومی تهران حرکت به سمت حمل و نقل پاک است، همزمان با تقویت شبکه ریلی، ایجاد مسیر دوچرخه سواری دراولویت برنامه‌های منطقه قرار دارد