به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان با بیان این که پیمانکار جدید پسماند خشک این منطقه با تجهیز ناوگان و تأمین نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرده است؛ گفت: 130 نفر نیروی کارگری و آموزش گر در مرکز پسماند خشک این منطقه فعالیت کنند تا ضمن تفکیک از مبدأ و آموزش به شهروندان ساکن در محله های مرکزی شهر تهران، فرهنگ بازیافت را در این بخش از پایتخت ارتقا داده و با کاهش آلودگی های زیست محیطی، مواد خشک با ارزش را به چرخه مصرف بازگردد.

آبادیان با اشاره به این که روزانه حدود 22تن پسماند خشک از منازل، مجتمع های مسکونی، ادارات دولتی و خصوصی، راسته های تجاری، تولیدی ها و ... جمع آوری می شود؛ افزود: تجهیز کارگاه پیمانکار جدید پسماندهای خشک سطح منطقه در روز شنبه پنجم تیر ماه با حضور ناظرین عالی سازمان، مدیر تفکیک از مبدا ،رییس اداره مدیریت پسماند ،کارشناسان و.. برگزار شد تا مطابق مفاد دفترچه پیمان با ملحوظ نظر قرار دادن اصول ایمنی، بهداشت فردی، عمومی، محیط و دستورالعمل های ابلاغی ناوگان و نیروی انسانی پیمانکار تجهیز و منطبق شود.

او همچنین بیان کرد: با عنایت به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط فعلی، توزیع ماسک، دستکش، شیلد، گان واقلام ضدعفونی نیز همزمان با تجهیز کارگاه آغاز و در دستور کار مستمر قرار گرفت.

به گفته آبادیان، شهرداری منطقه 11 یک ایستگاه مرکزی و 14 غرفه بازیافت دارد و آموزشگران موفق شده اند در 60 درصد ادارات دولتی و خصوصی سطح منطقه ، 122 مجتمع مسکونی بیش از 20 و 50 واحدی ، دو شهرک نظامی، راسته های تجاری و کسبه ها و تمامی محله های مسکونی آموزش های تفکیک از مبدأ را به ساکنین و ذی نفعان آموزش داده و مشارکت آنان را جلب نمایند.