به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،در این مراسم که با حضور معاونین و مدیران شهرداری منطقه2 برگزار شد گفت:  ارائه یک چارچوب برای حفاظت از محیط زیست و واکنش در برابر تغییرات زیست محیطی در تعادل با نیازهای اجتماعی -اقتصادی  از جمله اهداف این استاندارد بین المللی است.

 وی گفت: این استاندارد الزاماتی را مشخص می کند تا سازمان بتواند  به نتایج مطلوب  که برای سیستم مدیریت زیست محیطی اش  تعیین میکند دست یابد.

انصاری افزود:  اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 14001:2015 توسط مناطق ۲٢گانه آغاز راهی برای بهبود مستمر فرایندهای اجرایی است و پیاده سازی این نظام کاهش آسیب های محیط زیستی را در پایتخت به دنبال دارد .

جعفر میرزایی، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این مراسم  با تاکید براینکه  رعایت اصول زیست محیطی بایدهمزمان با  فعالیت های اجرایی و عمرانی مورد توجه قرار بگیرد، افزود:با پیاده سازی طرح های اجرایی تدوین شده و اقدامات ویژه،  خوشبختانه منطقه 2موفق به پیاده‌سازی جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست “۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ ISO” شده است.

وی حفظ و ارتقای استانداردهای زیست محیطی برای دستیابی به توسعه پایدار را امری ضروری برشمرد گفت: نگهداشت این نظام مدیریتی بسیار مهم تر از استقرار آن است و تحقق این امر مستلزم اهتمام ویژه در پایش مستمر و رفع عدم انطباق ها است.