به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مجتبی شکری، شهردار منطقه۱۳  با اشاره به ایجاد رینگ پیوسته پیاده روی و دوچرخه سواری  در شهر تهران بر اساس چشم انداز طرح بهسازی معابر پیاده و احداث مسیرهای دوچرخه  گفت :با توجه به ابلاغیه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عملیات بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه  با توجه به نقشه ها و نشانی های ارسالی منطقه ۱۳  در حال اجراست که این عملیات در  خیابان امامت به اتمام رسید .

او اضافه کرد: ایجاد استانداردهای مربوط به افراد کم توان و معلولین از ویژگی های مهم طرح مصوب شهر تهران است که اجرای آن در طرح پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه در محدوده سیزدهمین تکه پایتخت و در خیابان سی متری امامت محقق شد.

شهردار منطقه۱۳ افزود: در راستای استفاده حداکثری از وسایل نقلیه غیرموتوری و همچنین خدمات رسانی به معلولین و جانبازان، این معاونت اقدام به احداث مسیر دوچرخه و مناسب سازی پیاده رو ، لکه گیری و ترمیم آسفالت ، طراحی و ایجاد جداول، انهار و کانیو کرده  است.

649afe7c-2447-4ba2-8504-d4004f9d1423

به گفته او ۱۸۷۰ متر طول عملیات عمرانی با احداث مسیر دوچرخه و پیاده راه  اجرا شده و  ۱۱۸۰ متر طول جدول سازی  و کانیو احداث شده است . 

وی اضافه کرد: در ابتدا عملیات روکش آسفالت این پروژه ، محدوده خیابان دماوند و میدان امامت  با پخش ۱۶۲ تن آسفالت در مساحت ۱۲۲۷ متر مربع آسفالت  انجام شده و در ادامه متناسب با استاندارهای مطروحه در نقشه های مطالعاتی پروژه ، عملیات پیاده رو سازی و احداث مسیر دوچرخه به اجرا رسید