به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مجتبی شکری ، شهردار منطقه با  بیان اینکه این منطقه دارای ۴ مسیل روباز و ۷ کانال است که روزانه حجم قابل توجهی از آب های سطحی شرق تهران از آن عبور می کند گفت :در راستای اجرای مدیریت سیلاب شهری و نگهداشت ولایروبی شبکه اصلی و فرعی و تاسیسات جانبی جمع آوری آبهای سطحی ، اداره مسیلها وقنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از ابتدای فروردین ماه تا کنون ، اقدام به لایروبی ، پاکسازی و رسوب برداری بیش از ۱۸۰ هزار متر از مسیل ها و کانال های منطقه با استخراج ۸۰۰ تن رسوبات شن و ماسه  کرد.

او افزود : کانال ها و مسیل های  منطقه ۱۳  با متراژ بیش از ۱۹  هزار متر یکی از مناطق شریانی تهران بوده که لایروبی و پاکسازی این رودخانه ها و حوضچه ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده  و به طور مستمر و فوریتی طبق برنامه هفته‌ای سه بار در طول سال لایروبی می شوند .

شهردار منطقه اضافه کرد :ضمن نظافت، پاکسازی و لایروبی شبکه های اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی ، برخی نقاط این مسیل ها و کانال ها نزدیک به ۱۰۰ کامیون شن و ماسه خارج شد.

 او بازسازی قنات سلیمانیه ، حفر ۱۱ حلقه چاه جذبی ، بازسازی منهول ها از دیگر فعالیت های اداره مسیل ها و قنوات منطقه برشمرد.