به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت تحقق شعار «تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی‌ها» در سال 1400 بیان کرد: ایجاد فرصت کارآفرینی و اشتغال به‌ویژه برای اقشار کم‌برخوردار یا کسانی که شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند که مانع استفاده از فرصت‌های شغلی برابر با دیگر اقشار جامعه برای آنها باشد، همواره در برنامه‌های مراکز کارآفرینی این منطقه لحاظ شده و مورد نظر قرار گرفته است.

وی ضمن استقبال از حضور اعضای انجمن کوتاه‌قامتان بلندهمت ایران در مرکز خدمات پایدار هرندی (مجتمع رویش) در‌این‌باره توضیح داد: گروهی از اعضای جامعه کوتاه‌قامتان بلندهمت ایران طی نشستی صمیمانه با مدیر و کارکنان این مجموعه به گفت‌گو و تبادل نظر در مورد موانع موجود در زمینه اشتغال کوتاه‌قامتان کشور پرداختند و پس از بررسی و تبادل نظر و بازدید آنها از مجموعه کارآفرینی یادشده مقرر گردید بستری برای به‌کارگیری متقاضیان اشتغال توسط مدیر مجموعه مهیا شود.

مجتمع رویش واقع در خیابان هرندی، مرکزی به مساحت 7 هزار مترمربع است که در سه بخش «سلامت»، «اشتغال» و «آموزش» مشغول به فعالیت در این محله است. در این مرکز که با هدف ارتقای کیفیت زندگی در محله هرندی که محله‌ای آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار به شمار می‌رود، ایجاد شده، فعالیت‌هایی نظیر تشکیل کمیته آموزشی و برگزاری جلسات توجیهی برای سرگروه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نظیر آموزش مهارت‌های زندگی که توسط ان‌جی‌اوها انجام می‌شود یا کارگاه‌هایی در قالب فعالیت‌های هنری و خلاقانه به‌ویژه برای کودکان، غنی‌سازی اوقات فراغت، راه‌اندازی باشگاه ورزشی با هدف استعدادیابی در محله هرندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر تعیین برنامه‌های منسجم برای پیشگیری از ترک تحصیل به‌ویژه در حوزه جوانان، برنامه‌های تنظیم خانواده و آموزش‌های بهداشتی به‌ویژه برای بانوان، ایجاد فرصت شغلی با حضور 10 کارآفرین در زمینه‌های خیاطی، چرم‌دوزی، تهیه و فروش لوازم‌التحریر، کترینگ و آشپزخانه‌داری و... در بخش اشتغال و... به اجرا درمی‌آید.

تجهیز و راه‌اندازی مهد کودک و ورود به بخش‌های نیمه‌صنعتی در بحث اشتغال در برنامه‌های آتی این مرکز قرار دارد.