به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: عملیات اجرایی فاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) با مشارکت ۵ پیمانکار در مقاطع مختلف اجرایی ادامه دارد و پیش بینی می شود تکمیل این پروژه بازآفرینی شهری با توجه به طراحی و اجرای ۲۴ هزار مترمربع فضای سبز، تاثیر قابل ملاحظه ای در بهبود کیفیت زندگی شهروندان ساکن در مناطق ۱۷ و ۱۸ ایفا کند.

وی با اشاره به وجود بافت فرسوده، متراکم و ریزدانه شهری در مناطق یادشده، بهره برداری ازفاز نخست باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) را به لحاظ تامین ملاحظات پدافند غیرعامل و بهره مندی از مناطق باز و ایمن شهری در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه حائز اهمیت دانست و یادآور شد: فاز نخست پروژه به پد ویژه فرود هلی کوپتر تجهیز خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) می بایست به لحاظ ویژگی های خیابان کامل که در دوره فعلی مدیریت شهری تدوین شده است، یک معبر نمونه باشد، از اجرای فونداسیون پایه چراغ های روشنایی در این پروژه خبر داد و تاکید کرد: تلاش خواهد شد فاز نخست پروژه با مجموعه کاملی از امکانات رفاهی و مبلمان شهری تحویل شهروندان شود.

وی از نامناسب بودن خاک بستر این محور شهری به عنوان یکی از مشکلات اجرایی پروژه یاد و اضافه کرد: تثبیت بستر با آهک و سیمان به عنوان یک اقدام پیش نیاز در بخش های مختلف پروژه مدنظر قرار گرفته است تا اجرای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری و نیز احداث سازه های جانبی در آینده دچار مشکل نشود.

گفتنی است پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده ای به طول تقریبی 9 کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است. فاز یک پروژه شامل محدوده ای به طول ۶ کیلومتر حدفاصل میدان شهدای مدافع حرم تا خیابان الغدیر است.