به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی درباره اجرای طرح گلیم در این منطقه با اشاره به اینکه بافت گلیم یکی از شیوه های دلنشین و ظریف هنری در ایران است که هنوز اصالت خود را به خوبی حفظ کرده، گفت: طرح گلیم در خیابان شهید قندی که منشعب از خیابان شریعتی است، انجام شده و هدف آن زیباسازی و ایجاد منظر مناسب شهری است.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به دیگر هدف این طرح گفت: یادآوری فرهنگ های سنتی ایرانی و هنرها و صنایع دستی و اصیل ایران از اهداف دیگر اجرای طرح نقشه گلیم در منطقه است.

وی گفت: این طرح در واقع، طرح گلیم سنتی ایرانی با رنگ بندی های شاد است که بسیار مورد توجه شهروندان قرار گرفته است. ضمن اینکه مجاورت محل اجرای طرح با یکی از بوستان های بزرگ منطقه (اندیشه) نیز باعث بیشتر شدن استقبال شهروندان شد.

حاجوی با اشاره به اینکه در این پروژه نقش گلیم با الهام از فرم‌های هندسی (انتزاعی)، به شکل خشتی و لوزی در دسته‌های منظم و ساده، و از چند رنگ سنتی به کار رفته، اضافه کرد: در این طرح از رنگهای ترافیکی ماندگار استفاده شده که روی آن نیز با شرایط استاندارد زیباسازی اپوکسی شد تا ماندگاری و دوام آن بیشتر شود.

شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه گلیم‌ ایرانی القا کننده حس و ذهن خلاق زنان خوش ذوق عشایر و علاقه آنها نسبت به زندگی است، عنوان کرد: طرح گلیم توسط بخش زیباسازی شهرداری منطقه و مشارکت تعدادی از دانش آموزان رشته نقاشی و هنرجویان هنرستانی این منطقه انجام شد.

وی یادآور شد: شهرداری منطقه ۷ گلیم سنتی معاصر خود را در سال ۱۴۰۰ بر روی حدودا ۵ هزار موزاییک خشتی به وسیله نقاشی با این رویکرد بافت که اثر هنری اصیل ایرانی بر کف خیابان باعث القای حس خوب زندگی در «تهران شهری برای همه» شود.