به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۶، استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد همراه با طرح‌های نو در خط‌کشی ویژه گذرگاه‌ عابران پیاده و کودکان ، ایده جدیدی است که پس از انجام مطالعات و تاییدیه  مورد نیاز توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶ به مرحله اجرا رسیده‌است.

عباسعلی فراهی زاده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ ، اجرای طرح‌های خط‌کشی عابر پیاده را زمینه‌ای برای ترویج آگاهی و آموزش ، حرکت در جهت حمایت از کودکان و ارتقا زیبایی بصری  دانست و افزود : این طرح در خیابان میرزای شیرازی اجرا شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، با بیان اینکه رویکرد شهر انسان محور و دوستدار کودک هدف اصلی اجرای این ایده بوده است اضافه‌کرد: این نوع طرح جدید از خط‌کشی ، در مقابل خط‌کشی‌های تک رنگ می‌تواند جذابیت و تاثیرات بسیار زیادی از نظر ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات از نگاه شهروندان داشته باشد. 

فراهی زاده ادامه داد: این خط کشی‌ها در گام اول در خیابان میرزای شیرازی به دلیل وجود مغازه های اسباب بازی فروشی اجرا شد تا کودکان درک کنند در شهری زندگی می‌کنند که نیازها و خواسته‌های آنها دغدغه متولیان و مدیران شهری است و قطعا این خواسته کودکان شناسایی می‌شود و در برآورده کردن نیازشان اقدامات لازم از سوی نهاد مدیریت شهری انجام می‌پذیرد.‍