به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و با نظر به شرایط بحرانی کرونا و آماده سازی مصلی امام خمینی (ره)، گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه مراسم قربانی در روز عید سعید قربان، بر اساس ابلاغیه ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر فعالیت مراکز عرضه بهداشتی دام، همه امکانات و ظرفیت این منطقه را به کار گرفته‌ایم تا شهروندان با آرامش و اطمینان، نسبت تهیه دام و ادای نذورات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مراسم عید سعید قربان امسال در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود، گفت: حوزه خدمات شهری در راستای تسهیل در رفت و آمد و حضور شهروندان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، اقدام به شستشوی معابر اصلی و فرعی و ضد عفونی ایستگاه های مترو و اتوبوس و المان های شهری کرد.

وی با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا و اصول بهداشتی در قربانگاه‌ها، افزود: محلی در جنوب مصلی واقع در خیابان شهید مفتح کوچه نقدی به متراژ ۳ هزار مترمربع در قالب ۶ غرفه جهت عرضه دام بهداشتی و جلوگیری از دام غیرمجاز به شهروندان در نظر گرفته شده است.

حاجوی ادامه داد: در این غرفه ها اکیپ های دامپزشک و ذبح مستقر هستند که در ابتدا کلیه دام ها توسط دامپزشک معاینه شده و شهروندان خیر و نیکوکار منطقه می توانند با حضور ناظر شرعی جهت نظارت بر روند اجرای ذبح، دام مورد نیاز خود را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و نرخ مصوب تهیه نمایند.

حاجوی از مراسم نورافشانی در شب عید قربان در سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: کلیه اقدامات بهداشتی از جمله توزیع ماسک و‌مواد ضد عفونی انجام و پیش‌بینی می‌شود، 3000 گوسفند قربانی، همزمان با عید سعید قربان در منطقه 7 ذبح و گوشت آن بین نیازمندان و مددجویان منطقه توزیع شود.