به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سیدعلی مفاخریان  در گفتگوی اختصاصی با برنامه رادیویی تهران من اظهار کرد: در ساماندهی دستفروشان ، توجه به معیشت این اقشار در کنار جلوگیری از سد معابر شهر اهمیت ویژه ای دارد و  شهرداری تهران نیز به همین علت  نگاه حمایتی و انضباطی دارد. 

وی ادامه داد:شرکت ساماندهی  برای این که کسب و کار دستفروشان  در معابر و خیابان ها باعث سد معبر در  تردد نباشد،  در ۲۲ منطقه بیش از ۴۰ روزبازار و شب بازار دایر کرده که هر کدام حداقل با  ۲۰۰ غرفه برای شهروندان فعالیت می‌کنند. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر  با بیان اینکه دستفروشان برای استقرار در این بازارها می‌توانند از طریق سامان بازار ثبت نام کنند، گفت: 

زیرساخت‌های لازم برای این بازارها تهیه شده است  و با هزینه‌های بسیار پایین در اختیار دستفروشان قرار میگیرد. برای هر متر مربع ۱۵ هزار تومان مصوب شده است که این مبلغ هم شامل تخفیف ۵۰ درصدی کرونا می‌شود و با مبلغ متری ۷ هزار و ۵۰۰ تومان  به دستفروشان داده‌ می‌شود. 

مفاخریان با اشاره به این که برخی معابر جاذبه بالایی برای دستفروشان دارد، ادامه داد: به دلیل موقعیت تجاری و تردد بالا برخی از محورها مورد استقبال شهروندان  و دستفروشان قرار گرفته که ممکن است امکان ازادسازی آن اماکن وجود داشته باشد. با شناسایی این موارد، تعدادی از  این محورها را به عنوان پایلوت در نظر گرفتیم تا برای داشته دستفروشی  آماده کنیم. 

وی افزود: این محورها باید شرایطی داشته باشند که کم‌ترین اسیب ترافیکی و انضباطی به شهر وارد شود و باید به شکلی استقرار یابند که حدود و صغور هر دستفروشی  مشخص باشد و بساط‌ها بر روی میز قرار بگیرد تا منظر شهری ارتقا یابد. 

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر  با بیان اینکه افراد می‌توانند از طریق سامان بازار برای این محورها هم  ثبت تقاضا کنند، تاکید کرد:  یکی از این محورها خیابان ولی‌عصر (عج) ، حدفاصل  میدان ولی‌عصر تا خیابان فاطمی است که به‌عنوان پایلوت انتخاب شده تا بعد از ایام تعطیلی کرونا امکان فعالیت دستفروشان   در این‌محور  در ساعاتی  از شبانه روز وجود دارد. 

مفاخریان در پایان با اشاره دستفروشی در واگن‌های مترو گفت:  مردم باید اطلاع‌ داشته باشند که شهرداری تسهیلات لازم را فراهم‌کرده است و  خرید آنان  از دستفروشان مترو باعث تشدید حضورشان در مترو می شود.