به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به نبود پارک آموزش ترافیک در 5 منطقه شهر تهران، اقدامات و برنامه ریزی های لازم با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان جهت احداث این  مکان های آموزشی انجام شد. 

هاشمی هدف از احداث پارک های آموزش ترافیک در سطح جامعه را توجیه کودکان، خانواده ها و رانندگان نسبت به چگونگی رانندگی، رعایت قوانین و رعایت احتیاط های لازم برای کاهش حوادث ترافیکی بر شمرد و افزود: با توجه به این نکته که سه عامل بزرگ انسان، خودرو و ایمنی های جاده ای و معابر در تصادفات ترافیکی بسیار حائز اهمیت هستند ضروری است که این نکات از طریق مدارس به کودکان آموزش داده شود. 

او با اشاره به آموزش های غیرحضوری و مجازی به علت شرایط کرونایی در جامعه ابراز امیدواری کرد پس از این دوران شرایط آموزش  حضوری و تردد کودکان در پارک های آموزش ترافیک مهیا شود. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: در حال حاضر آموزش ها و تذکرات ترافیکی به دانش آموزان با هماهنگی مدارس و مشارکت مسئولین معاونت حمل و نقل و ترافیک  مناطق و پلیس راهور به صورت مجازی ارائه می شود که معتقدم این قبیل اقدامات در کاهش حوادث ترافیکی و رعایت نظم و انضباط شهری بسیار تاثیرگذار است. 

هاشمی تاکید کرد: در این پارک های آموزشی، علائم ترافیک شهری به شکل نمادین و کوچک شده برای استفاده کودکان پیش بینی شده است. 

در ادامه مریم نخعی پور معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: این پارک آموزشی که در بزرگراه شهید حقانی، خروجی باغ کتاب، جنب باغ کتاب واقع شده دارای مشخصاتی از قبیل: مسیر "سواره رو، پیاده رو و دوچرخه"، زمین بازی کودکان، سنگفرش هسته مرکزی رینگ دوچرخه، میدان ترافیکی، سه راه مجهز به چراغ راهنمایی زماندار، پل عابر پیاده، پهلوگاه و ایستگاه اتوبوس، رک دوچرخه و تابلو و تجهیزات افقی و عمودی است.