به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم رونمایی این کتاب، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات احمد مسجد جامعی تهران پژوه و عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در تالیف این کتاب، اظهار کرد: سیاست شهرداری تهران به خصوص در منطقه یک در دوره ی پنجم شورای اسلامی، تغییر رویکرد سرمایه گذاری در منطقه یک از بخش مسکونی به خدمات و گردشگری بوده و این امر محقق نمی شود مگر اینکه ابزار آن فراهم باشد.

 او افزود: یکی از ابزارهایی که برای توسعه ی گردشگری نیاز هست، شناخت جغرافیای شهر و منطقه است، که این اقدام توسط ایشان رقم خورد و ما از گردآوری اسناد، مدارک، تهیه و تالیف کتاب " در جستجوی شمیران "نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

موسوی تصریح کرد: با تهرانگردی هایی که اتفاق افتاد زوایای پنهان و پیدای این شهر آشکار شد و اگر زحمات ایشان نبود این هویتی که ما امروز برای تهران قائل هستیم و شناختی که از این پایتخت داریم شاید به این شفافیت و وضوح نبود.

شهردار منطقه یک افزود: امیدوارم این حرکت فرهنگی ایشان تبدیل به یک فرهنگ شود و از  ذخایر بی بدیل و ارزشمندی که در سینه ی این مرد بزرگ نهفته است بتوانیم بهره‌مند شویم و برای تمامی محلات تهران بتوانیم چنین کتابی را تدوین کنیم.

احمد مسجد جامعی نیز ضمن تشکر از حمایت های شهردار منطقه یک در انتشار این کتاب گفت: با آغاز برنامه‌های تهران گردی در چند نوبت از منطقه بازدید کردم و درباره آنچه می شنیدم و می دیدم و به نتیجه می رسیدم می نوشتم و می گفتم تا اینکه این اثر در ۱۳۹۵ آماده انتشار شد اما به چاپ نرسید و به همت آقای دکتر سیدحمید موسوی، شهردارمنطقه یک، چاپ شد.

او افزود: شمیران، ری و تهران علاوه بر اینکه یک مجموعه بودند، هر کدام از آنها نیز به تنهایی معنا داشتند برای همین باید تفاوت ها را دید یعنی باید برای شمیران متناسب با فضای شمیران و برای ری متناسب با فضای ری برنامه ریزی کرد.

گفتنی است در کتاب «در جست و جوی شمیران» به قلم احمد مسجد جامعی مطالب جالب و خواندنی در خصوص تاریخچه محله های مختلف شمیران و تغییراتی که در طی این سال ها داشته اند با ذکر جزئیاتی بسیار دقیق آمده است.