به گزارش اکونا پرس،

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، درباره اقدامات مربوط به ماه محرم این منطقه به خبرنگار شهر گفت: با توجه به اهمیت واقعه کربلا و ماه محرم و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی، فضاسازی  امسال با عنایت به شرایط کرونایی، همانند سال  قبل ، با شور و حال خاصی در حال اجراست و برای انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی بیش از ۱۳۰ بیرق و پرچم مشکی در معابر اصلی نصب شده است.

او افزود: توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و هویت بخشی به سیمای بصری در طرح های فرهنگی و تبلیغاتی شهر لحاظ شده و سیاهپوش کردن تمامی میادین، معابر اصلی ، پل‌ها و نصب المان‌های نوری و اکران نمادهای متناسب ایام محرم در سطح منطقه انجام شد. همچنین اکران۳۶۳  تخته ، سازه های فرهنگی محرم منطقه ، تبلیغات محیطی با داربست در میادین انقلاب، فردوسی، ولی عصر، هفت تیر، فاطمی انجام شد.همچنین اهتزاز  پرچم های مشکی پایه کوتاه از دیگر اقدامات مناسب سازی در سطح منطقه ۶ است.

به گفته فرهادی نصب۱۶۰  تخته پرچم مشکی بر روی تیر برق های خیابان های اصلی و فرعی ، نصب پرچم مشکی  در میادین شاخص منطقه، ریسه های مشکی در میادین حضرت ولیعصر (عج) و فردوسی ، نصب کتل درخیابان ایرانشهر ، زیر پل کالج ، تقاطع حافظ کریمخان، فتحی شقاقی،  و پلازای هفت تیر و غیره صورت گرفت.

همچنین نصب ۳۸ هزار متر طول کتیبه و پارچه سیاه در رینگ میانی میدانهای انقلاب و ولیعصر (عج)، فردوسی، فاطمی ، شهدای هفتم تیر، پل همت، کردستان ، نرده های وسط خیابان کریمخان و BRT خیابان انقلاب، نصب۲۰ عدد طاق نصرت با مشارکت هیئت های مذهبی، ۵عدد  المان حجمی با موضوع محرم در تقاطع های کریمخان  -حافظ ، کریمخان - قرنی و ترمیم و بازسازی المان عاشورا در منطقه ۶ انجام شد.

شهردار منطقه ۶ با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) ویژه برنامه های  فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده است ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های  فضای مجازی در محلات ۱۴ گانه و  پخش زنده مراسم عزاداری هیئت ها  از درگاههای محلات در شبکه اجتماعی از جمله برنامه هایی است که با توجه به شرایط کرونایی امسال برای ایام محرم تدارک دیده شده است. علاوه بر این، ۱۲مورد دمام زنی و تعزیه خوانی توسط گروهها در نقاط و محلات مختلف، اجرای طرح کوچه حسینی در ۵ نقطه، برگزاری ۶ مورد نمایشگاه کتاب، حمایت از نیازمندان با توزیع ۲ هزار غذای گرم، تجهیزات پزشکی و سبد کالا، دیدار با ۱۵ خانواده شهید، برگزاری برنامه ها و مراسم مختلفی مانند ایستگاههای صلواتی، سقاخانه، اجرای نمایش واقعه عاشورا، نذر اهدای خون در سازمان انتقال خون و نقاله خوانی در نواحی ۶ گانه منطقه از دیگر برنامه های فرهنگی مذهبی منطقه شش  در رابطه با محرم ۱۴۰۰ است.