به گزارش اکونا پرس،

 در این برنامه غبارروبی مقبره الشهدا، روضه خوانی شهادت سرور و سالار شهیدان و سخنرانی عضو شورای شهر و شهردار منطقه انجام شد.

عضو شورای ششم با تقدیر از اقدام انجام شده گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مخصوصا شهدای منطقه ۱۵و حاج قاسم سلیمانی عزیز را گرامی می داریم که اگر رشادت های آنان نبود، ما در آرامش نبودیم و امنیت کشور مدیون خون آنهاست.

امانی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در منطقه ۱۵ افزود: در این دوره از مدیریت شهری به جنوب شهر بهای بیشتری خواهیم داد تا فاصله شمال و جنوب کم شود.

محمدی شهردار منطقه نیز  در این مراسم با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید است، افزود: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان ها را متبرک کرده اند.

او ادامه داد: اکنون این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی است و حال و هوای خاصی در بوستان ها جاری می شود.

محمدی با اشاره به ساخت مقبره الشهدای محله مطهری گفت: خوشبختانه با همت مردم ساخت مقبره الشهدای گمنام آغاز شده و اکنون مقبره‌ الشهدای بوستان گلزار رو به اتمام است.

شهردار منطقه با تقدیر از بانیان مردمی در ساخت مقبره الشهدا گفت: شهرداری نیز به سهم خود از این مشارکت مردمی حمایت می کند.

براساس این گزارش، این گنبد دارای ۱۸ ستون و به سبک معماری اسلامی بوده که هزینه اولیه آن با مشارکت خیرین و مردم تامین شده است. حوزه بسیج محمد بن عبدالله (ص) ۳۳۱ و شورایاری محله والفجر از بانیان ساخت آن هستند.

امام جماعت مساجد منطقه، دبیران شورایاری محلات منطقه و معاونین شهردار در این مراسم حضور داشتند.