به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: با بهره برداری از فاز سوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار، دو گردش مهم ترافیکی شامل دسترسی جنوب به شرق و شرق به جنوب در محل تقاطع بزرگراه های شهید نجفی رستگار و امام رضا(ع) تامین خواهد شد.

وی با بیان آنکه در نتیجه این گشایش ترافیکی، بزرگراه شهید رستگار از طریق محوری به طول 515 متر و براساس طرح مصوب به مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا(ع) متصل خواهد شد، افزود: با زیربار ترافیک رفتن این مسیر دسترسی، ارتباط بزرگراه شهید رستگار با مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا(ع) و همچنین از طریق پل دوربرگردان غرب به غرب این بزرگراه با مسیر شرق به غرب آن برقرار می شود.

مهندس صبوری، تامین گردش پرتقاضای شرق به جنوب تقاطع ضمن احداث 3 دستگاه پل (جمعا به طول 660 متر به همراه 2555 متر مسیر) را از دیگر نتایج این بهره برداری دانست و افزود: به این ترتیب بزرگراه های امام رضا(ع) و آزادگان، به نحوی اثربخش به یکدیگر متصل شده و ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور، دیگر نیازمند ورود به پایتخت و عبور از معابر درون شهری نخواهد بود. پس علاوه بر کاهش بار ترافیک در مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت به ویژه بزرگراه و میدان بسیج، وسایل نقلیه سنگین از مسیرهای درون شهری به بزرگراه های آزادگان و امام رضا (ع) هدایت خواهد شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، وجود 6 گاراژ با وسعت 21000 مترمربع و 46 پلاک مسکونی به مساحت 5060 مترمربع مهمترین مانع اجرایی تکمیل فاز سوم بزرگراه شهید رستگار بوده است. همچنین جمع آوری دکل و ترفیع کابل برق فشار قوی، رفع معارض تیرهای برق، لوله های گاز و تطویل پل های عابرپیاده از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور رفع معارضات تاسیساتی پروژه به شمار می آیند.