به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، وحیدرضا انارکی محمدی با اعلام این خبر گفت: در این طرح  پس از شناسایی سالمندان سطح منطقه با تماس تلفنی وضعیت تزریق واکسن و نیازهای آنها بررسی می شود که در صورت عدم تزریق تیم سیار واکسیناسیون به محل سکونت سالمندانی که امکان حضور ندارند ارسال می شود. همچنین تیمی به منظور تشویق سالمندانی که علاقه به واکسیناسیون نداشته به سالمندان مشاوره می دهند.

 شهردار منطقه در ادامه به ویژه برنامه های تدارک دیده در این هفته اشاره کرد و گفت: به دلیل حفظ سلامت سالمندان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ویزه برنامه های این هفته با شعار «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» و با هدف تکریم منزلت سالمندان، ارتقای سلامت روان سالمندان در دوران شیوع ویروس کرونا و حساس سازی عموم جامعه نسبت به موضوع سالمندی به ویژه در دوران بحران کرونا به مدت یک هفته تا 14 مهر در بستر فضای مجازی انجام می شود.

 محمدی به تشریح برنامه های این هفته پرداخت و افزود: طراحی و اکران طرح های گرافیکی به مناسبت این هفته در فضای مجازی،  برگزاری کلاسهای مجازی و وبینار تخصصی، برگزاری مرحله نیمه نهایی لیگ حافظه سالمندی، تقدیر از دبیران محله ای کانون سالمندان، تهیه و ارسال عکس از داشته های قدیمی در منزل، پخش کلیپ ورزشی ویژه سالمندان در فضای مجازی، اجرای طرح« گفتگو در شهر مجازی» و بیان انتظارات و خواسته های سالمندان به صورت صوت از جمله این برنامه هاست.

 او در پایان به اهمیت نقش سالمندان در ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: امیدواریم  با اجرای این برنامه ها بتوانیم در راه افزایش  نشاط اجتماعی و کیفیت زندگی نقشی تاثیرگذار داشته باشیم.