به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مجتبی شکری ،شهردار منطقه با اشاره به نامگذاری 16 الی 22 مهر به نام هفته ملی کودک گفت : کودکان به عنوان  آیینه ی تمام نمای هستی همواره نیازمند حمایت خانواده و مسؤولین بوده و شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی آنان ارتباط تنگاتنگ با برنامه های حمایتی و تربیتی دارد و نامگذاری یک هفته به نام هفته ملی کودک، مسؤولیت خطیر همگان را برای بهره مندی همه ی کودکان از حقوق فطری و انسانی خود، بیش از پیش نمایان می کند.

او افزود:  ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» به صورت میدانی و مجازی  از سوی اداره آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه پیش بینی و اجرایی می شود.  

شهردارمنطقه با بیان اینکه نشاط‌بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی از مهمترین اولویت‌های منطقه در هفته کودک محسوب می‌شود، یادآور شد : در این راستا ،جشنواره ای با تکیه بر شادی، نشاط و بازی در فلکه دوم نیروی هوایی برپا می شود که در قالب آن کودکان با مشارکت یکدیگر اقدام به نقاشی طرح های کودکانه بر روی زمین و کاشی کاری دیوار جنب زمین بازی این بوستان کرده و سرانجام روز دوشنبه 19 مهر  ، ضمن فراهم‌سازی بسترهای لازم، فضایی با نشاط  برای کودکان با اجرای نمایش های آیینی ، بازی کودکانه ، برپایی میز های خلاقیت و .. ایجاد می شود.  

شهردار منطقه بیان کرد :نمایشگاه کتاب کودک در نواحی چهارگانه  با همکاری نهاد های عمومی کتابخانه ها ، آموزش و پرورش ، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در نواحی چهارگانه برپا می شود . 

شکری، برگزاری کارگاه های فرهنگی،هنری ویژه کودکان و مسابقات فرهنگی ،هنری در مساجد نواحی چهارگانه از دیگر برنامه های اداره آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در هفته ملی کودک اعلام کرد.

 او اضافه کرد : افزایش آگاهی عمومی در خصوص حقوق کودکان ، ساخت کاردستی با موضوع کودک و بهداشت عمومی، تهیه و ارسال کاربرگ ، بارگزاری شعر روز جهانی کودک  جمع آوری دلنوشته از کودکان با موضوع  سخنی با خدا ، بارگزاری پوسترهای آموزشی به مناسبت هفته ملی کودک ، مسابقه نقاشی با موضوع کودک و خلاقیت ،تور مجازی گردشگری و ارسال فایل صوتی کتابخوانی کودک از رئوس برنامه هایی است که در فضای مجازی دنبال می شود .