به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مجتبی شکری ، شهردار منطقه با اشاره به اقدامات منطقه برای واکسیناسیون شهروندان همسو با  پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهر تهران با شعار "تهران دوباره جان می گیرد"   گفت : در حال حاضر ، چهار مرکز واکسیناسیون در بوستان جنگلی سرخه حصار ، بزرگراه شهید دوران ، بوستان پیروزی و سی متری نیروی هوایی فعالیت کرده و پذیرای متقاضیان است . 

او  با اشاره به اجرای طرح سلامت یار در منطقه  با هدف تسریع سرعت واکسیناسیون افزود : با توجه به افزایش مراکز و ساعت تزریق واکسیناسیون و جلب مشارکت های شهروندان در مقوله سلامت و توسعه همکاری های بین شهری ، طرح سلامت یار در منطقه ۱۳ اجرایی شده است. 

شهردار منطقه با بیان اینکه  در طرح سلامت یار از ظرفیت داوطلبان محلی برای کمک به کادر درمان استفاده شده است ادامه داد : در حال حاضر، ۵۲ نفر نیروی داوطلب در مراکز واکسیناسیون بوستان جنگلی سرخه حصار ، بزرگراه شهید دوران به صورت خودرویی و بوستان پیروزی سوله الزهرا  فعالیت می کنند . 

او اضافه  کرد: با توجه به تغییر رویکرد  مرکز واکسیناسیون ١٧ شهریور واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی در جهت سرعت دهی در تزریق واکسن ، این مرکز به مکان بزرگتری که قابلیت تزریق روزانه٣٥٠٠دز به صورت مرکز ١٦ ساعته را داشته،  انتقال یافته که این مرکز با مشارکت همکاران مرکز بهداشت و ناحیه کمیل فعالیت می کند. 

شهردار منطقه با اشاره به افتتاح اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی شهر تهران در بوستان جنگلی سرخه حصار در ۱۹ اردیبهشت سال جاری و آغاز واکسیناسیون شهروندان  افزود: با توجه به استقبال شهروندان و تغییر ساختار واکسیناسیون خودرویی سرخه حصار، دو ایستگاه تزریق دیگر در این مرکز جهت سرعت عمل و پیش بینی ادامه کار در فصل پاییز برپا شده که با تغییرات اعمال شده ، میزان تزریق واکسن افزایش پیدا کرده و تا واکسیناسیون حداقل ۸۵ درصد از شهروندان ساکن منطقه ادامه داد . 

شکری به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون افراد بی خانمان و مدد جویان مدد سرای شهید دوران اشاره کرد : در حال حاضر دز اول واکسن از طریق گروه بهداشت اعزامی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران  به مدد جویان مستقر در این مرکز تزریق شده است که پیگیری و هماهنگی لازم برای مرحله دوم واکسیناسیون این افراد صورت می گیرد. 

او ادامه داد : همچنین ،  نسبت به شناسایی افراد جا مانده از واکسن ( معلولین و سالمندان )  از طریق مسئولین خانه های سلامت و واکسیناسیون آنها در اسرع وقت اقدام می شود . 

شهردار منطقه یادآور شد : خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در راه اندازی مراکز واکسیناسیون حضوری و خودرویی ، استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته و احساس آرامش و ترغیب بیشتری برای واکسیناسیون دارند.