به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در نشست با معاونین، شهرداران نواحی و مدیران ستادی ضمن اشاره به نزدیکی فصل سرما و نزول بارش های آسمانی، اظهار داشت: خدمات رسانی مدیریت شهری در این فصل از سال  باید به نحوی باشد تا شهروندان در رفت و آمد و گذران زندگی روزمره خود با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: ماشین آلات، تجهیزات و نیروی انسانی برفروبی برای خدمات رسانی به شهر آماده و مخازن شن و نمک در نقاط مناسب، مستقر و در حال شارژ است.

موسوی تصریح کرد: شهرداران نواحی آزاد بودن مسیل ها، کانال ها و آب راه ها را با انجام بررسی های مستمر میدانی رصد و رسوب برداری ها را با دغدغه و حساسیت پیگیری نمایند تا در بارش ها شاهد آبگرفتگی در محدوده ها نباشیم.

شهردار منطقه یک تجهیز گرمخانه ها و ساماندهی افراد آسیب پذیر اجتماعی و کارتن خواب ها در فصل سرما را نیز در دستور کار نواحی و مرکز خدمات اجتماعی قرار داد و از مدیران و معاونان خواست در ارتقای وضعیت عملکرد منطقه جهت ارزیابی ها تلاش مضاعف داشته باشند.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک نیز بر هماهنگی بیشتر ستادها، ایجاد سناریوی قبل، به هنگام  و بعد بارش برف و نحوه تجهیز و استقرار ماشین آلات مخصوص برفروبی تاکید کرد.

افشین خدامی  افزود: تاکید بر جانمایی صحیح کیسه های شن مخصوص در دسترس شهروندان، رعایت صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات، لزوم اطلاع رسانی به موقع و جلب مشارکت مردمی در زمان بارش ها باید مد نظر مسئولین امر باشد.