به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، سید محمد موسوی در این باره گفت: صبح امروز از سوی ستاد مدیریت بحران این منطقه مانور آمادگی نیروها و سازمان های مختلف برای مواجهه با حوادث و بحران های غیر مترقبه شهری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در محله قدیمی و بافت فرسوده انبار نفت برگزار شد.

موسوی با اشاره به مشکلات خاص محله های قدیمی افزود: محله انبار نفت یکی از محله های دارای بافت فرسوده و کوچه های کم عرض است که کار امدادرسانی را با مشکل مواجه می کند. در این محله تعداد جمعیت ساکنین روند رو به رشدی دارد و قومیت های مختلف تشکیل دهنده بافت اجتماعی محله هستند.

او همچنین بیان کرد: احداث بوستان شهید حججی از جمله عوامل بحران زدا در این محله است که می تواند به عنوان سایت اسکان اضطراری در محله به کار گرفته شود . 

شهردار منطقه 11 ادامه داد: هدف اصلی برگزاری این مانور بررسی وضعیت امداد رسانی در نقاط بافت فرسوده  در زمان بحران و شناسایی نقاط قوت وضعف تیم های عملیاتی وامدادی اعضای تخصصی وعمومی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 11 در شرایط مشابه است.

موسوی بیان کرد:  شبیه سازی شرایط بحران به منظور آشنایی و تمرین سازمان ها ونهادهای مربوطه برای نحوه برنامه¬ریزی ومقابله صحیح در شرایط بحرانی واضطراری مشابه همچنین کنترل وهدایت اعضای تخصصی واجرایی و همکاری اعضای ستاد در حوادث مشابه، دستیابی به بهترین راه مقابله ای، امدادرسانی ، مشخص کردن بهترین مسیرهای جایگزین برای ممانعت از مشکلات ترافیکی و همچنین دستیابی به شرایط عادی در کوتاه ترین زمان ممکن و ارزیابی نقاط ضعف وقوت در جهت رفع موانع از دیگر اهداف اجرای این مانور بوده است.

به گفته شهردار منطقه 11 در این مانور که موضوع آن تخریب قسمتی از یک ساختمان فرسوده بر اثر انفجار در حوالی میدان رباط کریم بوده است؛ عوامل همکار شامل ستاد مدیریت بحران منطقه، آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، بسیج، راهور، شهرداری نواحی، آبفا، اداره برق، هلال احمر و  شرکت گاز حضور یافتند.