به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ؛ "رضا معلم" با اعلام این خبر گفت: زباله های ریخته شده در انهار یکی از عوامل اصلی آب گرفتگی است که قبل از آغاز بارش های پاییزی از شهریور ماه طی عملیات لایروبی، مسیل ها و نهرها پاکسازی شد.

او گفت: در این عملیات با کمک حدود 300 نفر از کارگران خدمات شهری؛ زباله ها و ضایعات از جوی ها، کانال ها و مسیل ها جمع آوری شد و با کمک حدودا 10 دستگاه نیسان ۱۳۷ با تجهیزات،  حدود ۱۵ موتور پمپ  و 20  دستگاه خاور از آبگرفتگی های شدید جلوگیری شد.

معلم با توجه به فعالیت های صورت گرفته درخصوص آموزش های شهروندی و تبلیغات محیطی در زمینه نریختن زباله در جوی آبها گفت: در این راستا فعالیت های متعددی نظیر نصب بنر در معابر صورت گرفته ؛ لکن این امر نیازمند آگاهی بخشی بیشتری به شهروندان است چرا که یکی از بیشترین دلایل آب گرفتگی معابر، مربوط به ریختن زباله ها در انهار و مسیل هاست.

معاون شهردار منطقه 4 در پایان گفت:  خوشبختانه با چنین عملیات هوشمندانه ای در بارش های چند روز گذشته آبگرفتگی جدی را شاهد نبودیم، از این رو از همشهریان گرامی درخواست داریم ما را در این امر یاری رسانند تا بتوان با رعایت بیشتر نظافت شهری گام های موثرتری در این راه برداشت.