به گزارش اکونا پرس،

‍ به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه ۱۶، به ناحیه ۵ این منطقه رفته بود؛ طی جلسه ای که متعاقب بازدید از معابر و پروژه های عمرانی این ناحیه برگزار شد، با اشاره به گره ترافیکی موجود در تقاطع شهید نواب_تندگویان بر اهمیت اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح در این منطقه تاکید کرد و افزود: جلساتی در این خصوص با پیمانکار مربوطه برگزار شده است و بعد از تعیین تکلیف وضعیت معارضات ملکی و تاسیساتی و رفع مسایل بازدارنده موجود اجرای پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هدف از برگزاری این جلسات را پیگیری و رفع موانع از طریق نهاد بالادستی دانست و افزود: در بسیاری موارد اختیارات محدود شهرداران مناطق اجازه پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها را نمی‌دهد که امیدواریم بتوانیم از طریق این جلسات برنامه‌ها و پروژه‌های مورد نیاز شهر را به مرحله اجرا برسانیم. 

وی اضافه کرد: ضرورت رویکرد محله‌ محوری در تصمیمات مدیریت شهری به عنوان کوچکترین واحد مستقل شهر باید مورد عنایت بیشتری قرارگیرد به طوری که توجه به این امر مهم در بسیاری موارد کارگشا خواهد بود. تهران ۳۷۶ محله دارد و استفاده از تمامی ظرفیت موجود در شهرداری نظیر فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی می‌بایست ابتدا در محلات و با رضایت مردم فعال و سپس در سطوح بالاتر ادامه دار گردد تا خشنودی نسبی برای شهروندان حاصل شود. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه که توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز باید به موازات عملیات عمرانی و نگهداشت شهر مورد توجه مسوولان شهری قرار گیرد، گفت: مجموعه چند منظوره شهربانو که برای استفاده بانوان طراحی و در حال ساخت است، می‌تواند ظرفیت مناسبی را برای این منطقه ایجاد کند. باید سعی کرد با تامین اعتبارات لازم این پروژه سریعتر برای بهره‌گیری در اختیار شهروندان قرار گیرد. 

شعبانی در ادامه سخنان خود ساختار موجود در بحث نیروی انسانی شهرداری و به ویژه معاونت فنی و عمرانی در سطح مناطق را نیازمند اصلاح دانست و تصریح کرد: در همین راستا برخی سیستم‌های ارزشیابی نیز احتیاج به بازنگری و تصحیح دارد. نیاز است نیروهای انسانی متخصص و نخبه حاضر در مجموعه شهرداری ساماندهی شود. در برخی نواحی به دلیل حجم بالای کار و نبود امتیازات کافی پرسنل از حضور در نواحی گریزانند که در این خصوص می‌توان با در نظر گرفتن مشوق‌هایی ویژه انگیزه پرسنل را برای حضور در سطح نواحی بالا برد تا به عنوان واحدهای خدمت‌رسان اولیه به شهروندان از رضایت بیشتری در کار برخوردار باشند. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با انتقاد از برخی سیستم‌های ارزیابی نظیر ملاک قرار دادن سرعت انجام کار در سامانه ۱۳۷ جهت ارزشیابی در خصوص عملیات‌های عمرانی پایتخت، خاطرنشان کرد: بسیاری ‌مواقع، لازمه کار عمرانی بررسی، طراحی و برنامه‌ریزی است چنانچه اگر سرعت در این موضوع دخیل شود از کیفیت کار کاسته خواهد شد و مطلوب موردنظر به دست نخواهد آمد چرا که در حوزه عمرانی به دلیل اهمیت کار نباید کمیت فدای سرعت شود. 

لازم به ذکر است؛ صبح روز پنجشنبه بیستم آبان ماه سال جاری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بازدید میدانی از سطح معابر و پروژه های ناحیه ۵ منطقه ۱۶، مشکلات و نیازهای عمرانی این محدوده از جنوب غرب پایتخت را پایش و ارزیابی کرد. در نشستی که به دنبال این بازدید میدانی در ساختمان شهرداری منطقه ۱۶ برگزار شد، ضمن معرفی ناحیه و ارائه گزارشی از ظرفیت ها و مشکلات موجود، مواردی همچون وضعیت آب‌های سطحی در محدوده علی آباد، موضوع پست برق خیابان شهید تولایی، مرمت روکش معابر و توزیع و پخش آسفالت در سطح منطقه از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.