به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران پنجمین مرحله از «طرح رصد» با حضور محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی و احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و هوشمند سازی در منطقه ۱۰ شهرداری و‌ با بازدید از خیابان های هفت چنار، مالک اشتر، کارون، رنجبر ، میدان بریانک و محله سلیمانیه و بررسی مشکلات و ظرفیت های منطقه صورت گرفت. 

محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نشستی که با حضور شهردار ، معاونین، دبیران شورایاری های محلات منطقه ۱۰ و حضور نخبگان این منطقه برگزار شد، تاکید کرد : در طرح رصد تلاش خواهیم کرد با حضور میدانی در مناطق از نزدیک با مسایل و مشکلات آشنا شده و در تدوین بودجه بر اساس واقعیات تصمیم بگیریم .

محمد آخوندی در پاسخ به پیشنهاد یکی از نخبگان منطقه مبنی بر مشارکت مردم در تدوین بودجه منطقه گفت: بودجه ریزی سال آینده مناطق با محوریت مردم و با توجه به اولویت پروژه هایی که در رفع مشکلات و معضلات منطقه نقش به سزایی دارند انجام خواهد شد . 

وی ضمن قدردانی از شهردار منطقه 10 به علت حضور فعال و میدانی و همکاری با شورایاری ها اظهار داشت: شهرداری منطقه باید در اداره امور شهر از ظرفیت های مردم ، گروه های جهادی و فعالان اجتماعی استفاده کند و با ایجاد فضای مشارکتی مناسب زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم نماید .

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مدیریت جهادی را تنها راه حل مشکلات و جبران عقب ماندگی ها دانست و تاکید کرد: خوشبختانه شهردار تهران و شهرداران مناطق سابقه خوبی در مدیریت جهادی دارند و امیدواریم با کار و تلاش شبانه روزی و بهره گیری از توان مردم در انجام وظایف توفیق داشته باشند .

آخوندی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های موزه هفت چنار اشاره کرد و گفت: این موزه  از جاذبه ها و میراث مهم  منطقه 10 است که باید برنامه ویژه ای برای حفظ و نگهداری آن و نیز استفاده مردم از این موقعیت ویژه فرهنگی تهران داشته باشیم .

گفتنی است از اصلی ترین مشکلات منطقه، معضل ترافیکی ، کمبود پارکینگ، کمبود فضای سبز ، مکان های تفریحی، کم بودن سطح معابر، وجود تیرهای چوبی و بعضاً بدون سیم در وسط کوچه ها معرفی شدند که در این جلسه مقرر گردید با هماهنگی شهرداری برخی از موارد از جمله تملک چند پلاک معارض، تملک چند باغ موجود در منطقه ١٠ و تعریض معابر در اولویت برنامه های اجرایی شهرداری در سال ١۴٠١ قرار گیرد.