به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه عصر روز دوشنبه بیست و چهارم آبان ماه طی مراسمی تودیع و معارفه معاون امور فرهنگی و اجتماعی با حضور کارگر نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ عبداله پور مدیرعامل، معاونین و مدیران برگزار شد.
در ابتدا سید مجتبی تقوی نژاد معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی با تشکر از مدیرعامل، معاونین، مدیران و همکاران خود در شرکت بهره برداری متروی تهران اظهار داشت: خدمت کردند در این شرکت باعث افتخار من بود و آنچه در این مدت انجام شده با حمایت ها و همراهی های مدیرعامل و همکارانم در معاونت امور فرهنگی و اجتماعی بوده است.
وی گزارش عملکردی از یکسال و چهل روز فعالیت خود در معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ارائه داد و گفت: من برای انجام کارها از همکاران خود در این معاونت  استفاده کردم چرا که دیدم بعد از ده سال فعالیت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی به تجربیات خوبی رسیده اند و افراد متخصصی در مجموعه هستند و با توان آنها کارهای خوبی هم انجام شده است.
وی از مهندس عبداله پور مدیرعامل برای حمایت های ویژه ای که در راه اندازی روزنامه همشهری مترو داشتند، تشکر کرد و گفت: موزه فرش ،تفاهم نامه های همکاری با نهادها و سازمان ها،کتابرو، راه اندازی کتابخانه در مترو بخشی از کارهایی است که در این مدت انجام شده است.
تقوی نژاد در ادامه با بیان اینکه در ایام کرونا هجمه های زیادی درخصوص گسترش  بیماری در مترو بود افزود: اما کارهای خوبی در خصوص فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد که در ارزیابی های وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در بازدیدی که نماینده بهداشت جهانی از مترو داشتند؛ مطرح شد که معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران کارهای خوبی انجام داده و می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.
در ادامه سید محمد نقیب معاون جدید امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با موضوعات و مشکلات متروی تهران آشنا است افزود: همین جا قول می دهم همه تلاش خود را برای مترو که به عنوان ویترین شهرداری تهران است بگذارم تا موجب سربلندی شهرداری شود و همه مردم در فضای فرهنگی مترو نفس بکشند.
وی از همه معاونین، مدیران و همکاران در معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو درخواست همکاری لازم را برای هم افزایی و همدلی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشت..
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز ضمن خدا قوت و خسته نباشید به تقوی نژاد گفت: حوزه فرهنگی در شبکه متروی تهران بسیار با اهمیت است چرا که کل شهر تهران را در بر می‌گیرد .
علی عبداله پور تصریح کرد: در حال حاضر دیگر کمتر خانواده ای در تهران وجود دارد که با سیستم حمل و نقل عمومی (مترو) در تماس نباشد و همین امر موجب شده تا انعکاس فعالیت های مترو در اهمیت بالایی قرار گیرد و برای ورود به این حوزه باید کار با دقت انجام شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تشکر از فعالیت های سید مجتبی تقوی نژاد معاون سابق امور فرهنگی و اجتماعی گفت: در سه ماه گذشته فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خوبی در متروی تهران و حومه برای شکل گیری تقویم فرهنگی در مترو انجام شده است.
علی عبداله پور گفت: هدف از تهیه تقویم فرهنگی در شرکت بهره برداری متروی تهران تدوین برنامه های متناسب با اعیاد ملی و مذهبی است و تفکرات مدیریت شهری نیز در آن باید لحاظ شود.
در پایان کارگر نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در متروی تهران مورد توجه و تمرکز بیشتری بوده گفت: باید به اجتماع به عنوان شاهرگی که در بدن شهر ، خون نشاط و امید را تزریق می کند توجه بیشتری کنیم..
وی تصریح کرد: اگر متروی تهران را وسیله خون رسانی در جامعه در نظر بگیریم باید از طریق آن روحیه امید به زندگی، نشاط و فرزندآوری در جامعه را در کارها مدنظر قرار دهیم. 
کارگر افزود: شعار دکتر زاکانی شهردار تهران “کلانشهر تهران الگوی جهان اسلام” به عنوان یک بخش از برنامه های مدیریت شهری است که باید به نحو احسن انجام دهیم تا این شعار محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: داشتن پیوست فرهنگی مهم ترین تفاوت متروی تهران با دیگر متروهای دنیا است و ما در شهر زیر زمینی نگاهی فرهنگی داریم اما در کشورهای دیگر بیشتر بحث های خدماتی و مسافری مدنظر قرار دارد.
در پایان این جلسه با اهداء لوح از خدمات تقوی نژاد تقدیر شد.
گفتنی است سید محمد نقیب پیش از این معاون فرهنگی سازمان بسیج شهرداری تهران بود.