به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، طرح موضعی محله ده ونک در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه 3، مدیر دفتر توسعه محله و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مدیر دفتر توسعه محله ونک، نکاتی را برای رفع و اصلاح برخی از جزئیات و ارتقاء کیفیت طرح موضعی پیشنهادی، متذکر شد.

کاوه حاجی علی اکبری در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت حفظ و احیاء ارزش های تاریخی، طبیعی و تقویت سازمان اجتماعی محله ده ونک، خاطرنشان کرد: محله ده ونک و اسلام آباد به لحاظ پیشینه تاریخی و فرهنگی یکی بوده اند و در حال حاضر برقراری و ایجاد هم پیوندی فضایی و تقرب اجتماعی میان این دو محله، یکی از مهمترین موضوعات طرح توسعه محله ده ونک است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به پائین بودن سطح توانمندی اقتصادی در محله ده ونک، متذکر شد: توجه به پیوست اقتصادی همگام با پیوست های ترافیکی، محیطی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و ... امری ضروری است که باید در تهیه طرح موضعی این محله مد نظر قرار گرفته شود.

حمید جوانی، شهردار منطقه 3 نیز ضمن تشکر از گزارش و پیشنهادات ارائه شده در خصوص طرح موضعی محله ده ونک، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کیفیت زندگی در ده ونک را با شرایط موجود ارتقاء دهیم، طبیعتاً روند گذشته ادامه خواهد یافت و سرمایه گذاران همچون گذشته رغبتی برای سرمایه گذاری و ورود به نوسازی در این محله نخواهند داشت.

شهردار منطقه 3، با اشاره به دغدغه های ساکنان و مشکلات و موانع نوسازی در محله ده ونک، بر ضرورت مدنظر گرفتن انگیزه های اقتصادی ساکنان در طرح موضعی این محله و تسریع در نهایی کردن طرح مذکور تأکید کرد.

ترغیب سرمایه گذاران برای ورود به ساخت و ساز، محاسبه میزان تراکم بهینه، ارائه پیشنهادات مربوط به کاهش بار ترافیکی، بررسی ظرفیت های گردشگری، اجتناب از تملک های غیر ضروری، اجرای پروژه های محرک توسعه و ... از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.