به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، سید مهدی صباغ شهردار منطقه با اعلام مطلب فوق گفت: این مانور با بهره گیری از 250 نیروی انسانی خدمات شهری و فضای سبز و 70 دستگاه انواع ماشین آلات با هدف ارزیابی توانمندی نیروهای انسانی و وضعیت تجهیزات و ماشین‎آلات برف‎روبی جهت آمادگی بیشتر برای انجام عملیات برف روبی برپا شد.

 او با اشاره به اینکه هرسال این مانور در آستانه فرارسیدن بارش های زمستانی به دلیل شرایط جوی هوا و آمادگی مواجه با آن انجام می شود، افزود: امسال بنا بر خلاف مانور برف روبی سالهای گذشته، به صورت منطقه ای با حضور اعضای ستاد برف روبی منطقه، مسئولان، عوامل اجرایی و پیمانکاران مربوطه به اجرا درآمد.

 شهردار منطقه ادامه داد: به منظور هماهنگی هر چه بهتر در بارش برف سازمان های همکار اورژانس، راهور و آتش نشانی نیز در این مانور حضور داشتند.

 او اضافه کرد: تقسیم معابر، بوستانها، رمپ و لوپها، رفیوژها، پل های عابر پیاده، پایانه ها و محوطه، انتخاب مسئول مشخص برای هر محور و معبر، اولویت بندی معابر برف گیر در سه سطح و تهیه نقشه GIS  مخازن شن و  نمک و نقاط حساس آبگیر از دیگر اقدامات منطقه برای مواجه با بارش های فصلی است.

 صباغ با اشاره به وسعت منطقه 15 و برخورداری شریانهای ارتباطی فرامنطقه ای در این محدوده اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تدابیری نظیر طراحی سناریو در سه موقعیت قبل از بارش، حین بارش و بعد از بارش برف، شناسایی نقاط حساس وآموزش عوامل ستاد برف روبی بتوانیم خدمات شایسته ای هنگام نزول برکات آسمانی به مردم ارائه کنیم.

 براساس این گزارش، مانور برف روبی شهرداری منطقه 15 با حضور مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، شهردار منطقه، معاونین و روسای ادارات حوزه خدمات شهری و محیط زیست و نمایندگانی از پلیس پیشگیری و راهور، آتش نشانی و امداد و سایر دستگاه های خدمات رسان در هنگام بارش برف زمستانی در ابتدای بوستان آزادگان برگزار شد.