به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4 ، "محمد آخوندی" در جلسه "رصد مسایل و چالش های اولویت دار منطقه 4 که با حضور شهردار و جمعی از دبیران شورایاری، معتمدین محلی و نخبگان منطقه 4 برگزار شد گفت: در طرح رصد هدف اعضای شورای شهر آشنایی بیشتر با مشکلات و مسایل شهر و محله ها است تا بتوان در بودجه سال آتی نیازهای واقعی مناطق احصاء و در بودجه سال آینده دیده شود. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای ششم به دنبال توسعه و آبادانی محله ها است و ضروری است منطقه 4 با هماهنگی شورایاران نسبت به تعریف و اجرای 20 پروژه تحولی با همکاری شورایاران، معتمدین محلی و نخبگان اقدام کند.

"میثم مظفر"  رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه گفت: دغدغه اصلی شورای ششم این است که در بودجه ریزی 4 ساله بتوانیم خواسته ها و مطالباتی که محله ها و مردم دارند در بودجه سالیانه مناطق لحاظ شود.

وی افزود: توقع ما این است منطقه 4  در بودجه 1401 بتواند 20 پروژه تحولی را در 20 محله تعریف کند و یک کار ویژه انجام دهد و اگر بودجه منطقه 4 با نگاهی به توسعه و تحول محله ها ارایه شود حمایت شورای شهر را نیز به دنبال خواهد داشت.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران: در طرح رصد، نکاتی و مسئله در منطقه 4 شناسایی شده است و به نوعی نقطه مشترک محله ها  کمبود کلانتری است و این بحران جدی است و افزایش تعداد کلانتری ها می تواند امنیت مردم را افزایش دهد.

وی افزود: توسعه مترو موضوع دیگری است که امتداد آن تا محله حکیمیه باید با جدیت توسط منطقه 4 دنبال شود.

وی با تاکید بر تشکیل شورای اداری در منطقه 4 گفت: به منظور افزایش هماهنگی میان شهرداری و ادارات دولتی، ضروری است نسبت به تشکیل جلسه ماهانه شورای اداری و دعوت از مسئولان استانداری، فرمانداری ادارات برق، آب و فاضلاب، گاز، تلفن، آموزش و پرورش و ... اقدام شود. 

مظفر افزود: باید از پتانسیل و ظرفیت های بخش خصوص و استارت آپ ها برای توسعه همه جانبه منطقه و محله ها بهره لازم را برد و تعریف پروژه های شاخص در نقاط حساس منطقه 4 همانند میدان رسالت می تواند اقدام تحولی محسوب شود.

این عضو شورا افزود: در کنار طرح نگهداشت شهر، توجه ویژه به پروژه های توسعه محلی و پیشرفت آنها باید در اولویت منطقه 4 قرار گیرد.

در ادامه شهردار منطقه 4 ضمن قدردانی از توجه ویژه شورایاران و معتمدین محلی به مشکلات و معضلات محله ها گفت: خوشبختانه شورایاران به مسایل و موضوعات محله ها آشنایی کامل را دارند و این نشان دهنده علاقمندی آنان به تعامل با مدیریت شهری در رفع مشکلات است.

شهردار منطقه 4 تصریح کرد: در دوره جدید، منطقه 4 با بدهی قابل توجهی تحویل گرفته شد ، که موضوع نگهداشت یکی از عمده ترین مشکلات این منطقه 4 بود که خوشبختانه با اقدامات جهادی صورت گرفته در این مدت کوتاه تلاش شد طرح تحول نگهداشت با جدیت و روزانه دنبال شود.

پوریافر خاطر نشان کرد: از سرگیری فعالیت های برخی از مجموعه های ورزشی و گردشگری همانند باغ پرندگان، پروژه های سرمایه گذاری و مسایل کلان منطقه 4 از جمله شمیران نو و گلشن از اولویت های این دوره است و نیازمند تعامل و همکاری های درون سازمانی و برون سازمانی است و با جدیت دنبال می شود.