به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور  بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل در حاشیه مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی که شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد گفت المان های فرهنگی و هنری در مترو یکی از شاخصه های هویت بصری و هویت ملی در جوامع به شمار می رود
وی افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته در حوزه توسعه و ساخت مترو، کمتر به مسائل هنری و فرهنگی و گرافیک محیطی پرداخته شده است.
وی تصریح کرد:  تا کنون بیشتر به کارکرد اولیه ایستگاه های مترو به عنوان محلی برای عبور و مرور توجه شده و به زیبایی ایستگاه ها و استفاده از نمادهای هنری، فرهنگی و ملی به صورت حداقلی پرداخته شده است.

شایسته با اشاره به اینکه این مسئله موجبات فاصله گرفتن شهروندان از مولفه های فرهنگ ایرانی _ اسلامی را فراهم آورده گفت: این موضوع  می تواند منجر به کاهش سواد بصری و مخدوش شدن ذائقه مردم از هنر اصیل ایرانی گردد.
وی  افزود: عدم سنخیت عناصر دیداری در شهر و به ویژه مترو به عنوان نمادی از هویت پایتخت، به هم ریختگی بصری و آشفتگی دیداری را برای شهر و شهروندان رقم زده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: به یقین‌احیای هنرها و آیین های سنتی می تواند منجر به بهبود کیفیت خدمت رسانی به شهروندان و تقویت هویت بصری شهر گردد.
وی از هنرمندان که دوستدار مردم و بهتر شدن حال شهر و افزایش نشاط اجتماعی هستند، خواست هنر و توانمندی خود را برای تحقق این مهم عرضه کنند .
شایسته خاطرنشان کرد: رویکرد جدید شهردار تهران و خدمتگزاران آنها در متروی پایتخت، از این به بعد در راستای بسترسازی و ایجاد فضای، بروز و ظهور دستاوردهای نخبگان هنری و فرهنگی خواهد بود.