به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: پاییز با جلوه‌های هزاررنگ خود از دیرباز برای ایرانیان، فرصتی برای شاعرانگی و حمد و سپاس از خالق زیبایی‌ها بوده و منطقه 12 پایتخت امسال نیز همچون سال‌های گذشته با بوستان شهر که قدیمی‌ترین بوستان تهران است و بوستان زندگی که زندگی دوباره‌ای به محله کم‌برخوردار هرندی بخشیده، شاهد اوج زیبایی‌های طبیعت در فصل پاییز بود.

یزدی، این زیبایی‌ها را فرصتی برای خلق جلوه‌های بصری شهری و ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان دانست و افزود: در این ایام، شهرداری منطقه 12 با مشارکت مدیریت بوستان زندگی، جشنواره برگ زندگی را در محوطه کنار دریاچه این بوستان به اجرا درآورد که این جشنواره طی دو دوره و در دو روز برگزار شد. در جشنواره برگ زندگی، حجمی از برگ‌های پاییزی به همراه سازه‌ها و نمادهای فصل پاییز روی زمین به نمایش درآمد و شهروندان و خانواده‌ها می‌توانستند با عبور از این محوطه، ضمن لذت‌بردن از صدای خش‌خش برگ‌ها هنگام قدم‌زدن و بازی و سرگرمی، به عکاسی و تصویربرداری از جلوه‌های بصری ایجادشده بپردازند.

وی با اشاره به اجرای بخش‌های فرهنگی و ورزشی در حاشیه این جشنواره ادامه داد: در بخش ورزشی آن، مسابقات ورزشی شامل فوتبال، فریزبی، پرتاب دارت، حلقه و طنا‌ب‌زنی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد و در بخش فرهنگی، ساخت کاردستی و رسم نقاشی با استفاده از برگ‌ها، نمادهای پاییزی و وسایلی مانند رنگ‌انگشتی، کاغذ، قیچی و آبرنگ که در اختیار آنها قرار دادیم، به اجرا درآمد که این برنامه، خروجی‌های جذاب و خلاقانه‌ای از خود به جای گذاشت. در برنامه اختتامیه که صبح روز سه‌شنبه، 23 آذرماه به اجرا درآمد نیز به شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها، هدایایی تعلق گرفت.

شهردار قلب طهران، سپس از برگزاری جشنواره پاییزبرگ در بوستان شهر سخن گفت و بیان کرد: این جشنواره، مطابق سال‌های گذشته در معبر شرقی میدان مرکزی بوستان با جمع‌آوری برگ‌های حاصل از خزان درختان و فرش‌کردن معبر مورد نظر به اجرا درآمد که در این برنامه همچنین، تزئین معبر با گاری دستی، آدمک‌هایی با لباس همکاران زحمت‌کش فضای سبز، ایجاد دیوار گلی و المان‌های مناسب شب یلدا همچون انار و سیب صورت گرفت که با استقبال شهروندان به منظور عکاسی و گذراندن اوقات فراغت روبه‌رو شد.

به گفته یزدی، کاشت گل‌های فصلی در پاییز شامل گل داوودی و کلم زینتی در میدان مشق، سطح بوستان‌ها و معابری که دارای طرح گل هستند، از دیگر اقدامات فضای سبز منطقه 12 در ایام فصل پاییز بود.