به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه 4 ؛ "رضا معلم" با اعلام این خبر گفت: اقدامات پیشگیری از آبگرفتگی های احتمالی هرساله پیش از آغاز فصل پاییز شروع شده و این عملیات طبق برنامه ریزی تا پایان فصل بارندگی ها تکرار می شود.

او ادامه داد: نظافت جوی ها، کانال ها و مسیل ها یکی از اقدامات اصلی پیشگیری از آبگرفتگی هاست، از آنجا که زباله های رها شده در جوی ها یکی از عوامل اصلی آبگرفتگی هاست؛ رسیدگی به این مهم از اولویت های مدیریت شهری در بحث پیشگیری از آبگرفتگی هاست.

معلم ادامه داد: در این راستا بازبینی نهرها، جوی ها، کانال ها، مسیل ها و نقاطی که بیشتر احتمال آبگرفتگی دارند، انجام شده و همچنان ادامه دارد.

او در ادامه از تجهیز و آماده باش سایت های برف روبی منطقه 4 خبر داد و گفت: در آستانه فصل زمستان و احتمال بارش های ناگهانی برف و به منظور جلوگیری از آبگرفتگی های جدی و مشکل ساز در حال حاضر 10 سایت  برف روبی این منطقه به امکانات مناسب، خودروهای مورد نیاز برف روبی و تجهیزات مختلف تجهیز شده است.

او با اشاره به جزییات این تجهیزات  گفت: از تجهیزات ذکر شده می توان به ماشین الات تخصصی برف روبی، کیسه های شن و نمک و مخازن زرد رنگ جهت نصب و استقرار در نقاط حساس و شیب دار و رمپ و لوپ های بزرگراهها و نقاط حساس برای استفاده در زمان بارش و .... اشاره کرد.