به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس عباس شعبانی که همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه 17، به ناحیه 3 این منطقه رفته بود، طی جلسه ای که متعاقب بازدید از معابر و پروژه های عمرانی این ناحیه برگزار شد،  اظهار داشت: منطقه ۱۷ را به دلیل یاد و خاطره ۴ هزار شهید به عنوان دارالشهدای تهران می‌شناسیم، در محلات این منطقه کوچه‌ای وجود دارد که به تنهایی هفده شهید تقدیم انقلاب کرده و همین فداکاری و ایثار خانواده‌های ساکن در این محلات است که مسئولیت و کار کردن در این منطقه را دشوارتر می سازد.

وی با بیان آنکه اجرای پروژه های عمرانی در منطقه 17 به دلیل وجود بافت فرسوده و بسیار متراکم و نیز عرض کم معابر سخت‌تر از مناطق دیگر است، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا این موضوع مانع کند شدن پیشرفت پروژه‌ها و نارضایتی شهروندان نشود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی، افزود: باید وضعیت معارضات تاسیساتی و ملکی باغ راه روشن شود تا با مشخص شدن وضعیت طرح مصوب شورای اسلامی شهر تهران، این پیاده راه ۹ کیلومتری که آبروی شهر تهران است در اختیار شهروندان قرار گیرد.

مهندس شعبانی با برشمردن موضوع جمع آوری و هدایت آبهای سطحی به عنوان مهمترین نیاز منطقه در حوزه عمرانی، گفت: باید تلاش کنیم امور مربوط به نهرسازی فرعی ضمن برنامه ریزی دقیق تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تکمیل مسیرهای نیمه کاره دوچرخه در سطح منطقه باید سراغ بهبود وضعیت معابر و پیاده روها رفت، یادآور شد: شاید منطقه ۱۷ کلان پروژه نداشته باشد اما پروژه‌های کوچک مقیاس در این منطقه به صورت کامل و مناسبی اجرا شده است. پس کار در سطح نواحی باید به گونه‌ای پیش برود که رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است صبح روز پنجشنبه بیست و پنج آذر ماه سال جاری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن بازدید میدانی از سطح معابر و پروژه‌های منطقه ۱۷، مشکلات و نیازهای عمرانی جنوب غربی پایتخت را پایش و ارزیابی کرد. در این بازدید، از باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س)، پارک زمزم ،خط راه آهن تهران- اهواز و محلات منطقه ۱۷ بازدید به عمل آمد و در پایان با حضور بر مزار شهدای گمنام عملیات کربلای ۴ به مقام والای شهدای دفاع مقدس ادای احترام شد.